PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Agencje kreatywne w czasie pandemii. Ponad połowa nie planuje redukcji

Mimo, że agencje kreatywne najbliższe miesiące widzą w ciemnych barwach, prawie połowa nie planuje zmniejszać zatrudnienia. Ponad 12 proc. planuje rekrutować.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Agencje kreatywne w czasie pandemii. Ponad połowa nie planuje redukcji

Z badania przeprowadzonego w pierwszej połowie maja przez platformę Ad World Masters „Wpływ koronawirusa na rynek agencji” wynika, że branża nie widzi swojej przyszłości w różowych barwach. 57 proc. agencji spodziewa się, że ich roczny dochód będzie niższy niż w 2019 r. Niemal tyle samo, bo 53 proc. liczy,  że w ciągu kilku miesięcy uda im się wyprostować sytuację. Ponad 40 proc. uważa, ​​w 2020 r. wiele agencji zbankrutuje.

Jednak te pesymistyczne nastroje nie wpłyną znacząco na zatrudnienie w branży. Prawie połowa, bo 47,8 proc. agencji nie planuje obecnie redukcji zespołów. Zaś 11,9 proc. twierdzi, że jest to u nich bardzo mało prawdopodobne.

Natomiast 4 proc. planuje redukcję, a 12,4 proc. uważa, że ​​jest to bardzo prawdopodobne. Cięcia planują w administracji -25,4 proc., obsłudze klienta -17,2 proc., zarządzaniu -14,9 proc. oraz kreacji -14,2 proc.. Co ciekawe, większe agencje o wyższym rocznym dochodzie są znacznie bardziej skłonne do redukcji personelu niż agencje średniej wielkości lub mniejsze.

Warto zaznaczyć, że nie brakuje też agencji, które w najbliższych miesiącach planują powiększyć zespół. Zatrudnienie nowych pracowników planuje 12,4 proc. agencji, a 16,9 proc. uważa to za bardzo prawdopodobne. Kto ma szansę na pracę? W pierwszej kolejności eksperci od social mediów (35,5 proc.), programistów stron internetowych i aplikacji (29,5 proc.), specjaliści new business (27,9 proc.) oraz pracownicy działu obsługi klienta (27,3 proc.).

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.