PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu

Ach, te nasze smartfony... Produktywne 8 godzin pracy to mit

Z raportu Screen Education wynika, że pracownicy spędzają nawet 2,5 godziny dziennie, używając smartfonów w trakcie pracy do celów niezwiązanych z ich obowiązkami zawodowymi. Co więcej: już co czwarty pracownik produkcyjny i co dziesiąty biurowy przyznaje, że w miejscu pracy doszło do wypadku w wyniku rozproszenia uwagi przez smartfony...

  • Autor:jk
  • 22 lut 2021 20:00
Ach, te nasze smartfony... Produktywne 8 godzin pracy to mit
Z raportu "Digital Distraction & Workplace Safety” wynika, że nawet 2,5 godziny dziennie spędzamy, korzystając ze smartfona. (Fot. Pixabay)
REKLAMA
  • Eksperci Personnel Service wskazują, że telefon w zasięgu wzroku przeszkadza zwłaszcza w trakcie pracy zdalnej, bo zaburza work-life balance.
  • Co czwarty zatrudniony poświęca na pracę dodatkowe 1-4 godziny tygodniowo, a co szósty - jeszcze więcej.
  • Smartfony nie tylko przyczyniają się do zmniejszenia produktywności, ale też realnie zagrażają bezpieczeństwu pracy.

Pracownikom, którzy wykonują zawodowe obowiązki w ciągu dnia powyżej 6 godzin, przysługuje ustawowo piętnastominutowa przerwa. Realnie te przerwy są jednak dłuższe...

Z raportu "Digital Distraction & Workplace Safety” wynika, że nawet 2,5 godziny dziennie spędzamy korzystając ze smartfona, na którym - zamiast wyszukiwać informacji niezbędnych do pracy - korzystamy m.in. z social media. Według szacunków autorów raportu, u pracowników w wieku 18-34 lat czas cyfrowego rozproszenia uwagi wynosi nawet 3 godziny dziennie.

- Na home office czas, podczas którego nie skupiamy się na obowiązkach, jeszcze się wydłuża. Ponad połowa osób pracujących zdalnie stwierdziła, że częściej niż zwykle kontaktuje się ze swoim otoczeniem i członkami rodziny za pośrednictwem telefonu, pisząc wiadomości i korzystając z poczty elektronicznej czy mediów społecznościowych - zauważa Krzysztof Inglot, prezes Personnel Service.

I tłumaczy, że wynika to z dwóch względów. Po pierwsze: podczas pracy poza biurem brakuje nam kontaktów z ludźmi. Po drugie: nie ma bezpośredniego nadzoru nad naszą pracą. To wszystko powoduje, że korzystamy ze smartfonów więcej, a nasza praca staje się przez to mniej produktywna.

Zamiast dłużej, pracuj mądrzej i bezpieczniej

Dane na portalu statista.com pokazują, ze 38 proc. amerykańskich pracowników w czasie home office spędzało na korzystaniu ze smartfona 1-2 godziny dziennie. Dla 30,5 proc. było to już 2-3 godziny.

Warto przy tym wspomnieć, że gdy przeglądamy social media w czasie pracy, liczba naszych obowiązków się nie zmniejsza. Przez to wykonujemy je dłużej, co w konsekwencji wiąże się z pracą po godzinach.

Z badania Personnel Service wynika, że już 40 proc. pracowników zdalnych podczas home office pracuje w nadgodzinach. Co czwarty zatrudniony poświęca na pracę dodatkowe 1-4 godziny tygodniowo, a co szósty - jeszcze więcej.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Ach, te nasze smartfony... Produktywne 8 godzin pracy to mit

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.