Firmy rodzinne stanowią ponad dwie trzecie przedsiębiorstw na świecie. Zatrudniają w swoich krajach od 50 do 80 proc. wszystkich pracowników. Jakie czynniki decydują o ich sukcesie?
Biznes rodzinny to podstawa
W Europie 85 proc. przedsiębiorstw prywatnych to biznesy rodzinne. Wypracowują 70 proc. PKB i zatrudniają 60 proc. wszystkich Europejczyków. Według raportu PARP z 2014 roku w Polsce stanowią one 68 proc. wszystkich przedsiębiorstw, ale jedynie nieco ponad 7 proc. z nich to duże podmioty. Polski biznes rodzinny to przede wszystkim małe i średnie przedsiębiorstwa, które wytwarzają 18 proc. PKB.
Biorąc pod uwagę rolę biznesu rodzinnego w globalnej gospodarce, firma doradcza EY wspólnie z Kennesaw State University Cox Family Enterprise Center zbadała największe przedsiębiorstwa z 21 głównych globalnych rynków pod kątem siedmiu czynników, które decydują o sukcesie firm rodzinnych.

Słowa kluczowe
- EY
- Marek Jarocki
- Michał Kurek
- Tomasz Biedrzycki
- Canpol
- Adam Krzanowski
- Jerzy Krzanowski
- Grupa Nowy Styl
- Ewald Raben
- Grupa Raben Polska
- Krzysztof Biedrzycki
- Monika Siecińska-Jaworowska
- Suempol
KOMENTARZE (0)