50 mln zł na poprawę bezpieczeństwa w pracy. Ruszył konkurs ZUS

Zakład Ubezpieczeń Społecznych planuje przeznaczyć 50 mln zł na wsparcie przedsiębiorstw, które chcą poprawić warunki bezpieczeństwa w pracy.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

50 mln zł na poprawę bezpieczeństwa w pracy. Ruszył konkurs ZUS

Ruszył konkurs ZUS na dofinansowanie działań na poprawę bezpieczeństwa i higieny pracy. Mogą wziąć w nim udział przedsiębiorcy, którzy nie zalegają z opłatą składek i podatków oraz nie znajdują się w stanie upadłości, pod zarządem komisarycznym, w toku likwidacji lub postępowania układowego. Warto pamiętać, że dopłatę można otrzymać nie częściej niż raz na trzy lata.

W przypadku mikro- i małych przedsiębiorstw procent dofinansowania będzie największy; firmy zatrudniające od 1 do 9 osób mogą otrzymać 90 proc. dofinansowania (nawet do 140 tys. zł). Przedsiębiorstwa, które zatrudniają od 10 do 49 pracowników, nie więcej niż 80 proc., zatrudniające od 50 do 249 – maksymalnie 60 proc., a duże firmy mogą otrzymać dofinansowanie w wysokości 20 proc. - do kwoty 500 tys. zł.

Jak informuje ZUS, wybrane zostaną projekty, które poprawią bezpieczeństwo pracy, zmniejszą zagrożenie wypadkami przy pracy lub chorobami zawodowymi oraz zredukują niekorzystne oddziaływanie szkodliwych czynników w pracy.

- Dofinansowane mogą być działania, które będą bezpośrednio ograniczać niekorzystne oddziaływania w miejscu pracy. Można więc zadbać o bezpieczeństwo instalacji technicznych, maszyn, urządzeń i miejsc pracy, zakupić urządzenia chroniące przed hałasem i drganiami mechanicznymi oraz promieniowaniem elektromagnetycznym, zapewnić ochronę przed promieniowaniem optycznym i energią elektryczną, czy sprzęt i urządzenia służące poprawie bezpieczeństwa pracy na wysokości - mówi Agata Muchowska, regionalny rzecznik prasowy ZUS.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.