PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

5 cech idealnego PR-owca. Klient nasz pan, ale...

• Aby stworzyć zgrany zespół, menedżerowie powinni dążyć do zrozumienia osobowości swoich pracowników.
• Model tzw. wielkiej piątki wyznacza właściwości osób niezbędne do efektywnej współpracy.

  • Autor:JP
  • 2 mar 2016 9:18
5 cech idealnego PR-owca. Klient nasz pan, ale...
Otwartość to jedna z cech jakie decydują o skuteczności PR-owca. Na jej poprawę metodę miał Walt Disney (Fot.: commons.wikimedia.org)
REKLAMA

Model oparty na tzw. wielkiej piątce Paula Costy i Roberta McCrae to coraz chętniej akceptowalny schemat pomagający zrozumieć środowisko pracy. Według badaczy, cechy osobowości zbliżone do lewej strony schematu są pozytywne. Natomiast te z prawej strony są mniej pożądane, a nawet szkodliwe.

Wielka piątka cech osobowości (Źródło: Prime Time PR)
Wielka piątka cech osobowości (Źródło: Prime Time PR)

Czy ten wzór jest na tyle uniwersalny, że sprawdziłby się także w przypadku pracy w agencjach PR?

Ugodowość

Nie bez powodu analizę warto rozpocząć od ugodowości. Czyżby PR-owiec musiał się godzić na wszystko czego chce klient?

– Oczywiście, że nie – twierdzi Anna Gumowska, dyrektor Prime Time PR. – Ugodowość, według Costy i McCraeto przede wszystkim zdolność do utrzymywania dobrych stosunków z innymi. Czy nie na tym polega właśnie współpraca z prezesami firm lub działami marketingu? To wyjątkowa cecha, która czyni z nas ludzi uprzejmych, gotowych do dialogu i wybaczania, zrozumienia, a nawet dobroduszności – wyjaśnia.

W agencji jest wiele sytuacji, które wymagają któregoś z wymienionych zachowań. Doskonałym przykładem są projekty graficzne i znany fanpage „Grafik płakał jak projektował”, który prezentuje negatywne skutki zgadzania się ze wszystkimi żądaniami klientów. 

Przykładowy post z pangape'a GPJP. (Źródło: Facebook)
Przykładowy post z pangape'a GPJP. (Źródło: Facebook)

Co prawda, graficy raczej nie uczestniczą w negocjacjach, ale trud pogodzenia koncepcji klienta ze strategią PR, to już sprawa całego zespołu.

Chyba coś w tym jest, skoro strona zgromadziła już ponad 160-tysięczną społeczność.

Sumienność

Świat PR-u bez sumienności, nie byłby już światem PR-u. Costa i MCrae definiują sumienność jako liczbę celów, na których koncentruje się dana osoba.

Zwiększenie liczby fanów do 2 tysięcy w ciągu miesiąca, obniżenie kosztów kliknięcia poniżej 15 groszy, podwojenie liczby followersów - to codzienność dla social media ninja w agencji.

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: 5 cech idealnego PR-owca. Klient nasz pan, ale...

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.