PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

4 na 10 pracodawców nie ufa swoim pracownikom

Ograniczona wiara w zaangażowanie w pracę podczas home office jest jednym z najczęstszych powodów, dla których część firm nie wprowadzi elastycznego modelu pracy po ustaniu pandemii - wynika z badania przeprowadzone na zlecenie Ricoh.

  • Autor: jk
  • 24 sie 2021 13:45
4 na 10 pracodawców nie ufa swoim pracownikom
39 proc. pracodawców uznaje, że podczas pracy zdalnej obowiązki służbowe nie są wykonywane równie efektywnie i sumiennie jak w biurze (Fot. Pixabay)
REKLAMA

Najnowsze badania przeprowadzone na zlecenie Ricoh pokazują, że aż 39 proc. pracodawców uznaje, że podczas pracy zdalnej obowiązki służbowe nie są wykonywane równie efektywnie i sumiennie jak w biurze. Natomiast 35 proc. pracodawców deklaruje pełne zaufanie do zaangażowania swoich pracowników.

Ponad połowa badanych (57 proc.) uznaje, że wprowadzanie nowych technologii, które pozwolą na efektywną pracę zdalną, będzie miało duże znaczenie dla budowania pozytywnego wizerunku pracodawcy, a tym samym zatrzymania czołowych pracowników i przyciągnięcia najlepszych specjalistów na rynku.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Z kolei dla wielu pracowników całkowity powrót do pracy stacjonarnej jest problematyczny. 42 proc. pracodawców przyznało, że członkowie ich zespołów obawiają się powrotu do biura i przebywania w dużych skupiskach ludzi. Zarządzający powinni wziąć pod uwagę te obawy.

- Firmy muszą zaakceptować nowe potrzeby pracowników i przygotować się do nowego stylu pracy. Hybrydowy model nie może być utożsamiany z pracą w trybie zdalnym, a firmy, ze względu na komfort swoich pracowników, nie powinny się na niego zamykać. Biura pozostaną nadal ważnym elementem środowiska pracy - jako przestrzeń budowania społecznych interakcji i kreatywnej współpracy. Kluczowe dla zbudowania zaangażowanego zespołu jest wzajemne zaufanie - komentuje David Mills, CEO Ricoh Europe.

Warto przypomnieć też, że z badania przeprowadzonego przez serwis LiveCareer wynika, że po zakończeniu pandemii 38 proc. badanych chciałoby nadal pracować zdalnie. Co więcej, 12 proc. deklaruje, że zwolni się, gdy pracodawca im na to nie pozwoli. 

Jak zachęcić pracowników do powrotu do biur? Zdaniem Piotra Gąsiorowskiego z Instytutu Przywództwa potrzeba przede wszystkim empatii ze strony zrządzających zespołami. Najgorszym rozwiązaniem jest natomiast „terapia szokowa”. O szczegółach możesz przeczytać tutaj.

* Badanie Ricoh zrealizowano wśród 1500 osób zajmujących stanowiska decyzyjne w europejskich firmach.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (4)

Do artykułu: 4 na 10 pracodawców nie ufa swoim pracownikom

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Skąd ich biorą? 2021-08-24 14:34:44

    Na kozetkę, do psychologa, a jak nie pomoże to do psychiatry.

  • Marek 2021-08-24 14:31:46

    9/10 pracowników nie ufa swoim pracodawcom!!!

    • Art 2021-08-24 15:02:40

      A ten jeden to debil. 😁

    • PytaM 2021-08-24 16:36:56

      Jak mają ufać, skoro są ciągle dymani?

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.