Pandemia przyspieszyła transformację cyfrową w firmach. O tym, w jaki sposób wpłynie to na profil poszukiwanego pracownika i jak wprowadzać zmiany, aby zachęcić załogę do wspólnego działania, mówi m.in. Jowita Michalska (Digital University), Rafał Nachyna (Pracuj.pl), Iwona Szmitkowska (Work Service), Iwona Janas (ManpowerGroup), Paweł Gniazdowski (Lee Hecht Harrison Polska), Cezary Mączka (Budimex), Agata Hagno (DPM).
- Autor:Justyna Koc
- •8 sty 2021 6:00

Agata Hagno, prezes DPM
Transformacja cyfrowa, zwana czwartą rewolucją przemysłową, to kolejny poziom w rozwoju organizacji, który głównie polega na modyfikacji i uzupełnieniu panujących modeli biznesowych oraz procesów biznesowych o wykorzystanie nowych technologii jako nierozłącznej ich części. Niewątpliwie transformacja cyfrowa istotnie wpłynie na sposób robienia biznesu, w tym na sposób pozyskiwania klientów oraz sposób dostarczania wartości i korzyści klientom firmy.
Musimy również pamiętać, że będzie ona miała wpływ na kulturę organizacyjną przedsiębiorstwa. Część firm już weszła w okres transformacji cyfrowej, część jest jeszcze przed tym krokiem. W największym stopniu czwarta rewolucja przemysłowa będzie miała wpływ na zatrudnionych ludzi. Tutaj będzie wymagane podniesienie kompetencji oraz - co jest najważniejsze - zmiana sposobu myślenia i działania, czyli aspekty psychologiczne. Już dzisiaj handlowcy uczą się, jak sprzedać klientowi towar, nie odwiedzając go osobiście, co było normą przez ostatnie lata, a komunikując się zdalnie. Dla wielu z nich jest to poziom wyjątkowo trudny do akceptacji. Sądzę, że dla części z nich nawet nieosiągalny.
Zaczną się liczyć nowe kompetencje w takiej formie kontaktu z klientem, jak choćby zastosowanie innego przekazu, aby zainteresować odbiorcę. Ale również dla odbiorcy będzie to proces trudniejszy i bardziej wymagający niż dotychczas.
Będzie to czas zmian w wielu firmach, czas, w którym będzie potrzeba zdecydowanie bardziej indywidualnego podejścia do pracownika. Należy również powrócić do wspólnych wartości i celów pracy, aby budować zespoły czwartej rewolucji przemysłowej. Budowanie wspólnoty w pracy, czyli pracy zespołowej, to podstawa sukcesu dla wszystkich firm.
Kluczowe poszukiwane kompetencje na rynku pracy to: rezyliencja, duża elastyczność w działaniu i myśleniu, wysoka umiejętność współpracy, skuteczna komunikacja oraz nieustanne podnoszenie kompetencji.


Słowa kluczowe
- Jowita Michalska
- Digital University
- Monika Hryniszyn
- Randstad
- Paweł Gniazdowski
- Lee Hecht Harrison Polska
- Dagmara Sobolewska
- Erbud
- Marc Burrage
- Hays Poland
- Cezary Mączka
- Budimex
- Anna Wicha
- Adecco
- Polskie Forum HR
- Artur Skiba
- Antal
- Joanna Malinowska-Parzydło
- Younicorn
- Iwona Janas
- ManpowerGroup
- Agata Hagno
- DPM
- Inga Chodorowska-Korpak
- Lafarge
- Rafał Nachyna
- Pracuj.pl
- Iwona Szmitkowska
- Work Service
- Famur
- Anna Łomnicka
- Małgorzata Bieniaszewska
- MB Pneumatyka
- Monika Smulewicz
- Grant Thornton
- Piotr Mazurkiewicz
- HRK
- Jolanta Musielak
- Volkswagen Poznań
- Liliana Swoboda
- Lepsza Praca
- Bartłomiej Szmajdziński
- Orbis
- podsumowania 2020/prognozy 2021
KOMENTARZE (0)