W najbliższych dniach nawet ponad 1,5 miliona polskich pracowników będzie miało dwie dodatkowe godziny, które będą mogli spędzić z najbliższymi. Zbliża się finał kampanii społecznej “Dwie Godziny dla Rodziny. Dwie Godziny dla Człowieka”.

- To już 11 edycja kampanii społecznej “Dwie Godziny dla Rodziny. Dwie Godziny dla Człowieka” (#2h4family) realizowanej przez Instytut Humanites-Człowiek i Technologia - By być bliżej, a nie obok siebie w domu i w pracy.
- Do tej pory do akcji zgłosiły się setki firm z Polski i za granicy. Zgłoszenia przyjmowane są do niedzieli 15 maja.
- Kampania jest odpowiedzią na wyzwania społeczne związane z kryzysem więzi międzyludzkich czy rosnącym zjawiskiem samotności, które dotyka już ponad 30 proc. osób.
Rynek pracy mierzy się z ogromnymi wyzwaniami. Z badania Well Working Instytut Humanties wynika, że 80 proc. osób pracujących w toksycznych organizacjach deklaruje w 2022 chęć zmiany pracy. 75 proc. pracowników wskazuje na trudności w łączeniu ról zawodowych i prywatnych jako kluczowy element motywacji i energii do pracy i życia.
Odpowiedzią na te problemy ma być akcja zainicjowana w Polsce w 2012 roku, która dziś przerodziła się w globalny ruch, w którym udział biorą pracodawcy z 18 krajów. Kampania "Dwie Godziny dla Rodziny. Dla Człowieka" jest organizowana w okolicy 15 maja, na który przypada ustanowiony w 1993 roku przez ONZ Międzynarodowy Dzień Rodzin.
Czytaj więcej: Wellbeing manager w firmie. Świadome działanie czy nowy trend?
W tym roku zgłosiła się do niej rekordowa liczba firm i pracowników. W sumie dodatkowy czas dla rodziny zyska nawet ponad 1,5 miliona osób. Bo to właśnie pracownicy są adresatami kampanii i zachęcani są do poświęcenia jakościowego czasu rodzinie, przyjaciołom, zatrzymania się na chwilę i zastanowienia nad tym, co jest w życiu ważne.
Oni biorą udział w akcji
- W ostatnich tygodniach mieliśmy okazję przekonać się jak ważne jest dzielenie się dobrymi emocjami a przede wszystkim wsparcie, które otrzymujemy od bliskich i wsparcie, jakim obdarzamy innych, widzieliśmy jak Polki i Polacy „zdają egzamin” z człowieczeństwa. Kampania pokazuje, że pracodawcy coraz częściej wykorzystują swój pozytywny wpływ na rodziny oraz społeczeństwo i widzą jak ważne jest to, zwłaszcza w czasach niepokoju - komentuje prezes KGHM Marcin Chludziński.


KOMENTARZE (0)