PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

1/ 3 firm boryka się z niesolidnymi kontrahentami

Co trzecia firma nadal deklaruje, że ma niesolidnych kontrahentów, opóźniających płatności faktur o ponad 60 dni - wynika z badania dla Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor. Największy problem z płatnikami ma handel, gdzie na czas pieniędzy nie dostaje ok. połowa przedsiębiorstw.

  • Autor:PAP/AH
  • 5 maj 2021 7:51
1/ 3 firm boryka się z niesolidnymi kontrahentami
Kłopoty z regulowaniem własnych zobowiązań to często efekt braku wpływu na konto należności, na które czeka firma. Fot. Pixabay
REKLAMA
  • Kłopoty z regulowaniem własnych zobowiązań to często efekt braku wpływu na konto należności, na które czeka firma.
  • W ten sposób pojawia się efekt domina, a przedsiębiorstwa wpadają w zatory płatnicze.
  • Od początku roku wyraźnie przybyło tych przedsiębiorców, którzy zmienili swoje postępowanie w celu odzyskania należności. Reagują oni mniej emocjonalnie na trudności, z którymi cały czas muszą się mierzyć.

Cyklicznie realizowane badanie wśród 500 mikro, małych i średnich firm pokazuje, że poprawiły się statystyki dotyczące udziału firm mających kontrahentów opóźniających płatności o ponad 60 dni. Na początku II kwartału o takim problemie mówiło niecałe 35 proc. przedsiębiorstw wobec 39 proc. w I kwartale i niemal 46 proc. w ostatnich miesiącach zeszłego roku.

Biorąc pod uwagę skalę spadku nierzetelnych kontrahentów, najbardziej poprawiła się sytuacja przedsiębiorstw z branży usługowej, gdzie na opóźniających płatności o ponad dwa miesiące na początku II kw. skarżyło się o niemal połowę mniej firm niż na początku IV kw. ub.r. Odsetek wskazań spadł z 43 do 24 proc. Dziś to firmy usługowe najrzadziej mają niesolidnych płatników w gronie swoich partnerów biznesowych.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Znacząco ubyło też nierzetelnych płatników branży handlowej, o 17 p.p., ale mimo tego to właśnie handel najczęściej zmaga się z odbiorcami sprawiającymi problemy. Ma ich niemal połowa przedsiębiorstw handlowych (46 proc.).

W przemyśle, gdzie po spadku o 11 p.p. odsetka firm posiadających w minionych sześciu miesiącach kontrahentów opóźniających płatności przez ponad 60 dni, kłopoty z ociągającymi się klientami zgłasza obecnie niespełna co trzeci podmiot (30 proc.).

W budownictwie i transporcie spadki były zauważalne w pierwszym kwartale (odpowiednio o 10 i 4 p.p.), by w drugim powrócić do wartości zbliżonych do zeszłorocznych. Dziś w budownictwie na niesolidnych płatników skarży się 39 proc. firm, a w transporcie - 36 proc.

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: 1/ 3 firm boryka się z niesolidnymi kontrahentami

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.