W FMCG liczy się szybkość rozliczania rezultatów w pracy

- W branży FMCG wszystko dzieje się szybciej, w związku z czym pracownicy są również szybciej rozliczani z rezultatów swojej pracy, a to powoduje, że dział personalny musi częściej reagować na potrzeby swoich wewnętrznych klientów, ponieważ jest więcej zmian - mówi Małgorzata Milczarek, dyrektor HR Carlsberg Polska.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

W FMCG liczy się szybkość rozliczania rezultatów w pracy

PODZIEL SIĘ


Autor: Jolanta Miśków

21 lut 2013 14:57


Jaka jest rola przedstawiciela handlowego w waszej firmie?

Małgorzata Milczarek, dyrektor HR Carlsberg Polska: Przedstawiciel handlowy ma kontakt nie tylko z klientem, ale i konsumentem naszego produktu dlatego jego rola jest ważna. Mamy swoje standardy - począwszy od ubioru po cel wizyty w sklepie i metodę działania. Bardzo nam zależy na budowaniu świadomości biznesowej wśród naszych handlowców - nie chciałabym jednak zdradzać szczegółów. To jest strategia, której konkurencja nie powinna poznawać.

Czy trudno o dobrego, skutecznego przedstawiciela handlowego?

Trudno, ale patrząc na nasze wyniki - można tego dokonać. W większości sami dobieramy sobie pracowników na te stanowiska, mamy własne metody rekrutacyjne. Dużo uwagi poświęcamy również na ich wdrożenie i wydaje mi się, że ta opieka na starcie mocno determinuje ich późniejsze sukcesy.

Organizujecie również staże, praktyki, by wychować sobie sprzedawców?

Stanowisko przedstawiciela handlowego wymaga stałego zaangażowania, a trudno je osiągnąć kiedy ktoś jeszcze się uczy czy studiuje. Mamy w firmie stażystów, ale na mniej absorbujących czasowo stanowiskach.

Jak zatem radzicie sobie sobie z tym, że sprzedaż piwa jest mocno uzależniona od pór roku. Latem jest zdecydowanie wyższa, zimą spada - jak ta tendencja przekłada się na liczbę zatrudnianych osób? 

Faktycznie branża piwna charakteryzuje się dużą sezonowością. W okresie letnim zauważalny jest wzrost zamówień na piwo, a także odnotowujemy większą aktywność obsługiwanych przez nas lokali. Natomiast praca, budowanie relacji z naszymi klientami jest długoterminowa i trwa cały rok, dlatego liczba pracujących dla nas osób raczej nie ulega zmianom.

Rzeczywiście latem są sprzedawane większe ilości piwa, niemniej jednak sprzedaż jest już ciągła. Staramy się wykorzystywać ten sezonowy charakter pracy, aby optymalizować wyniki. W związku z czym, w okresie zimowym, kiedy ta sprzedaż jest niższa, możemy się bardziej skupić na szkoleniach, rozwoju pracowników oraz realizacji projektów. 

A jaki jest system wynagrodzeń przedstawicieli handlowych?

W branży FMCG większy akcent położony jest na część premiową, związaną z wynikami sprzedaży. Myślę, że nie odbiegamy tutaj w jakiś szczególny sposób od innych firm. Pracujemy w cyklach, mamy wyznaczone plany i za ich realizację albo ponadprogramowe osiągnięcia wyznaczamy premie.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

2 komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

best seller pracownik 2014-07-08 00:50:53

stek bzdur... ta pani nie wie co dzieje sie w firmie zwłaszcza w regionie Okocim Wschód u Gondzia... lub wie , ale ja nie interesuje bo pewnie zarabia z 20 tys miesiecznie żenada...

mati546 2014-02-24 17:22:34

Akurat Carlsberg to nie wiem, czy dobry przykład, bo np. na gowork.pl/opinie_czytaj,11129 jest wiele niepochlebnych opinii.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.