3 paź 2019 6:00
Rok akademicki 2019/2020 to drugi, główny rok wprowadzania w życie Ustawy 2.0. Jak pan ocenia ją na podstawie jej konsultacji, procedowania a teraz wprowadzania?
Prof. dr hab. Andrzej Kowalczyk, rektor Uniwersytetu Śląskiego (UŚ): - Dla UŚ to był impuls do zmian i przemyślenia struktury, funkcjonalności. Minęło 50 lat działania UŚ (rok akademicki 2019/2020 jest 52. rokiem nauczania na śląskiej uczelni - przyp. red.) pod starymi przepisami. Niezależnie od tego, czy ustawa wchodziłaby w życie, czy nie, w naszej strategii było dokonanie oceny i diagnozy naszej uczelni. Musieliśmy odpowiedzieć na pytanie jak powinniśmy się wzmacniać.
Czytaj też: Pytamy rektorów o opinie i oceny Ustawy 2.0
Myślę, że wykorzystaliśmy ten impuls. Ustawa 2.0 daje uczelni dużą autonomię. Możemy stanowić sami o rozwiązaniach, począwszy od struktury uczelni, powoływania osób na konkretne stanowiska, a skończywszy na możliwościach dla pracowników naukowych. Przypomnę, że nie ma już obowiązku, by pracownik naukowy przynależał do konkretnych jednostek typu katedra czy zakład. Na UŚ zastąpią je grupy badawcze.
Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.