PARTNER PORTALU partner portalu

Praca w internecie i e-commerce. Najbardziej pożądany kandydat? Handlowiec, specjalista obsługi klienta i trener biznesu w jednym

Szacuje się, że w 2016 roku wartość polskiego rynku e-commerce wzrośnie do 38 miliardów złotych, a to o 9 miliardów więcej niż w roku poprzednim. Branża rozwija się więc bardzo dynamicznie. Jak wygląda praca ludzi, zajmujących kluczowe stanowiska - czyli e-handlowców? Na jakie zarobki i benefity mogą liczyć? Jak wygląda zaś sytuacja specjalistów IT w branży? Czy w Polsce jest wielu menedżerów ds. zarządzania e-commerce? O tym wszystkim rozmawiają z PulsHR.pl Anna Misiewicz, odpowiadająca za HR w Ceneo oraz Krzysztof Rynkiewicz, odpowiadający w firmie za employer branding.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Praca w internecie i e-commerce. Najbardziej pożądany kandydat? Handlowiec, specjalista obsługi klienta i trener biznesu w jednym

Czym różni się praca e-handlowca od pracy tradycyjnego przedstawiciela handlowego?

Anna Misiewicz, osoba odpowiadająca za HR w Ceneo: – Zarówno praca, jak i kompetencje handlowców i e-handlowców mają punkty wspólne. Niezależnie od branży, profesjonalny sprzedawca musi mieć wysoko rozwinięte umiejętności miękkie, m.in.: komunikatywność i odporność na stres. Musi dobrze znać techniki negocjacji, a także odpowiednio zarządzać swoim czasem.

Istnieją jednak pewne różnice. Branża e-commerce rozwija się wyjątkowo szybko, wymusza to na handlowcach większą elastyczność i nieustanny rozwój. Ich praca nie ogranicza się do jednego czy kilku produktów – portfolio e-handlowców często się zmienia i ciągle powiększa. E-handlowcy muszą posiadać szeroki zakres wiedzy na temat trendów w internecie. Muszą też sporo wiedzieć o poszczególnych branżach, sezonowości oraz zasadach funkcjonowania e-sklepów i platform e-commerce. Powinni też znać podstawy analityki internetowej i efektywnościowej. W branży e-commerce nie ma czasu na nudę.

Podsumowując, e-handlowiec musi łączyć w sobie trzy funkcje: handlowca, specjalisty obsługi klienta i trenera biznesu, który uczy sklepy wykorzystywać cały arsenał narzędzi z oferty i przekładać je na zyski swojej firmy.

Trudno znaleźć dobrego e-handlowca?

AM: – W e-commerce nie wystarczy standardowa znajomość technik i smykałka do sprzedaży. E-handlowcy muszą być wyspecjalizowani pod kątem branży i analityki internetowej. W związku z tym trudniej znaleźć kandydatów na rynku pracy, a proces rekrutacji często bywa długotrwały. Jesteśmy jednak na to przygotowani – jeśli widzimy w kimś sprzedażowy talent i technologiczną smykałkę, szkolimy go sami.

Co motywuje e-handlowców?

AM: – Niewątpliwie motywujące są dobre perspektywy rynku e-commerce oraz prestiż pracy dla drugiego co do wielkości serwisu zakupowego w Polsce. Ważna jest także dla nich możliwość pracy dla największych firm i prestiżowych marek. Istotny jest również fakt, że handlowcy mają realny wpływ na kształt ofert oraz funkcji serwisu. Podczas spotkań z pracownikami innych działów dzielą się swoimi uwagami i opiniami.

Motywacją dla naszych pracowników są również specjalistyczne szkolenia, udział w branżowych eventach, bogaty pakiet socjalny oraz wynagrodzenie.

O jakich szkoleniach mowa?

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

1 komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Aneta 2020-05-28 14:25:23

Oj trudno znaleźć pracownika. Szukałam na własną rękę, ale po paru niepowodzeniach postanowiłam postawić na współpracę z Digitalx, zajmują się rekrutacją pracowników e-commerce. Bardzo mi pomogli. Także dlatego tutaj o nich wspominam, bo może ktoś szuka pracownika, a nie wie, czego właściwie od niego wymagać.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.