PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Praca w handlu. Większość prezesów i członków zarządu zaczynała od działu sprzedaży

– Sprzedaż to nie jest fizyka kwantowa lub budowanie rakiet balistycznych. Wbrew temu, co wielu sądzi, opanowanie określonych kompetencji sprzedażowych naprawdę nie jest trudne, a dział sprzedaży to według mnie jedna z najlepszych kuźni zarządców i przedsiębiorców – mówi Przemysław Mik, prezes McHayes&StewardGroup oraz Szkoły Zarządzania Sprzedażą.

Praca w handlu. Większość prezesów i członków zarządu zaczynała od działu sprzedaży
– Dział sprzedaży to najważniejszy dział w firmie, to serce każdej organizacji, bo to on pompuje do firmy krew, czyli pieniądze – twierdzi Przemysław Mik, prezes McHayes & StewardGroup. fot. mat.pras.
REKLAMA

Jak wygląda sytuacja na rynku pracy w handlu? Brakuje handlowców czy jest ich nadmiar?

Przemysław Mik, prezes McHayes&StewardGroup oraz Szkoły Zarządzania Sprzedażą:  Ostatnie lata pokazują najlepiej, że jest olbrzymi popyt na sprzedawców, niestety gorzej z podażą. Firmy doskonale zdają sobie sprawę, że dobry dział sprzedaży gwarantuje sukces finansowy firmie, stąd popyt na sprzedawców jest olbrzymi. Proszę się przyjrzeć ogłoszeniom o pracę – najwięcej jest właśnie ogłoszeń do działów sprzedaży.

Kłopot w tym, że praca w sprzedaży wciąż wielu osobom źle się kojarzy i nie chcą oni tam aplikować. W ten sposób powstaje olbrzymi deficyt kandydatów. Pamiętam czasy, kiedy na ogłoszenie o pracę, jakie dawaliśmy, spływało np. 300 CV, obecnie na podobne ogłoszenie spływa 40 CV. A najlepszym chyba przykładem na to są reklamy telewizyjne firm ubezpieczeniowych, które zachęcają do podjęcia u nich pracy w charakterze sprzedawcy. Wynika to z faktu, że najlepsi sprzedawcy rzadko są długo na bezrobociu, więc firmy trzymają ich u siebie za wszelką cenę lub oni błyskawicznie znajdują pracę.

Firmy podkupują sobie specjalistów?

– Zapewne tak. Jednym z głównych motywatorów sprzedawców jest pieniądz. I tak powinno być – świetny sprzedawca powinien mieć tzw. „ciąg na kasę”, wtedy firma ma pewność, że będzie on odpowiednio zmotywowany do większej sprzedaży, tym samym większych prowizji (aczkolwiek nie jest to oczywiście jedyny motywator sprzedawców).

Dział sprzedaży to najważniejszy dział w firmie, to serce każdej organizacji, bo to on pompuje do firmy krew, czyli pieniądze. Można mieć najlepszy produkt, najlepsze ceny, najlepszy dział finansów, dział marketingu, ale jeżeli nie ma się świetnych sprzedawców, to te wszystkie produkty wcześniej czy później załadują magazyny po dach. Kończąc ten wątek, dobry sprzedawca obecnie nie musi się obawiać o to, że wyląduje na bezrobociu. Zaznaczam – dobry sprzedawca.

Poszukując handlowców, na co trzeba zwracać uwagę? Jakimi predyspozycjami powinni wykazywać się kandydaci?

– Niestety nie pamiętam, kto to powiedział, ale powiedział coś, co jest mi bliskie: "rekrutuj osobowość, rozwijaj umiejętności”. Sprzedaż to nie jest fizyka kwantowa lub budowanie rakiet balistycznych. Wbrew temu, co wielu sądzi, opanowanie określonych kompetencji sprzedażowych naprawdę nie jest trudne i pozwala osiągać dobre wyniki. Ważniejsze dla mnie podczas rekrutacji jest to, jaką dana osoba ma osobowość, energię, motywację itd. Wszystkiego innego, tj. umiejętności, po prostu jej nauczę.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Praca w handlu. Większość prezesów i członków zarządu zaczynała od działu sprzedaży

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.