Na czym najczęściej wykładają się HR-owcy

– Co by było, gdyby w zespole byli sami ludzie skupieni na kierowaniu albo sami ekstrawertycy? To tak jakby zbudować organizm, który ma sto nóg, ale ani jednego mózgu – mówi Rafał Szczepanik, prezes Training Projects.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Na czym najczęściej wykładają się HR-owcy

PODZIEL SIĘ


Autor: Jolanta Miśków

30 kwi 2013 8:00


W swoich książkach dzieli się pan doświadczeniem zawodowym. Nie są to jednak podręczniki dla menedżerów, lecz powieści kryminalne, w których lekcji zarządzania bez liku. Skąd pomysł na takie publikacje?

Rafał Szczepanik, prezes Training Projects: Kiedyś wpadła mi do ręki znakomicie napisana książka dla menedżerów. Była to bajka. Uświadomiłem sobie, że ludzie o wiele łatwiej przyswajają wiedzę podaną w formie fabularnej niż w formie klasycznego poradnika.

Wybrałem kryminał, bo zawsze lubiłem ten gatunek, a doświadczenie pracy jako szkoleniowca z różnymi grupami zawodowymi dało mi solidne podstawy, by umieć taką fabułę zbudować. Poza tym po pióro sięgałem już dużo wcześniej - jeszcze na studiach. Mam za sobą doświadczenie w pracy dziennikarza. Jako współzałożyciel Pracuj.pl przez pięć lat pełniłem funkcję redaktora naczelnego.

Książka „17 śmiertelnych błędów szefa" doczekała się trzech wydań i znalazła się na szczycie listy bestsellerów. Jakie błędy najczęściej popełniają HR-owcy?

- Jeśli wychodzimy z założenia, że HR ma pomagać biznesowi, to HR-owiec musi rozumieć, na czym ten biznes polega. Nie da się pomagać komuś, kogo się nie rozumie. Samo zrozumienie HR nie wystarczy, by być dobrym HR-owcem, którego klientem jest zarząd firmy o jasnych oczekiwaniach: potrzebujemy profesjonalnego wsparcia biznesowego w obszarze personalnym. Niezrozumienie tego faktu przez ludzi pracujących w HR jest ich podstawowym błędem.

Znaczy, że taki HR-owiec powinien zostać przeszkolony?

- Oczywiście. Myślenie niebiznesowe HR-owca może przynieść firmie więcej szkód niż pożytku, bo np. będzie wydawał pieniądze na szkolenia, które nie są zgodne z celami biznesowymi klienta. Podstawą w jego przypadku jest poznanie strategii firmy, jej obecnej sytuacji, oczekiwań i założeń biznesowych. Bez tego ani rusz.

Najłatwiej poznać środowisko danej firmy przez pracę w niej. Dobrą praktyką jest rozpoczynanie pracy, tak jak w McDonald's - od najniższych stanowisk. Po takim przeszkoleniu HR-owiec będzie wiedział, na czym ma polegać jego pomoc. HR-owców trzeba nauczyć myślenia biznesowego, analitycznego, a nie tylko kadrowego, ludzkiego.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.