PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Google, start-up: W jaki sposób można uzyskać pomoc?

- Pomysł i wiara w sukces są na pewno bardzo ważne, ale oprócz tego warto dobierać dobrych partnerów, którzy pomogą nam rozwinąć biznes, nie tylko od strony finansowej, ale także - a może przede wszystkim - wesprą nas doświadczeniem biznesowym - mówi w rozmowie z PulsHR.pl Michał Kramarz, head of Startups, Export & Entrepreneurship Development w Google.

Google, start-up: W jaki sposób można uzyskać pomoc?
- W Polsce wspieramy start-upy na dwóch głównych płaszczyznach - mówi Michał Kramarz, head of Startups, Export & Entrepreneurship Development at Google. (Fot. PTWP)
REKLAMA

Statystyki są nieubłagane. Większość start-upów upada. Na czym najczęściej wykładają się młodzi?

Michał Kramarz, head of Startups, Export & Entrepreneurship Development w Google: - Powodów jest wiele, ale jednym z głównych jest na pewno zbyt mały lub po prostu brak rynku dla produktu/usługi które tworzą, dlatego staramy się wspierać start-upy na etapie skalowania biznesu, pomocy w znalezieniu odpowiednich rynków i dobrej segmentacji klientów, tak, aby dobrze zrozumieć swojego potencjalnego klienta, znaleźć rynek na którym będzie ich najwięcej i zbudować skalę, która pozwoli na dynamiczny rozwój biznesu.

Co zatem jest niezbędne, by osiągnąć sukces?

- Pomysł i wiara w sukces są na pewno bardzo ważne, ale oprócz tego warto dobierać dobrych partnerów, którzy pomogą nam rozwinąć biznes, nie tylko od strony finansowej, ale także - a może przede wszystkim - wesprą nas doświadczeniem biznesowym. Nie unikniemy też na pewno błędów, ale kluczem jest to, aby na nich budować swoje doświadczenie, wyciągać wnioski i się rozwijać.

W jaki sposób Google wspiera start-upy?

- W Polsce wspieramy start-upy na dwóch głównych płaszczyznach. Z jednej strony to Google for Entrepreneurs, w ramach którego funkcjonuje Campus Warsaw, a więc fizyczna przestrzeń oraz społeczność z Europy Środkowo-Wschodniej dla której Campus organizuje ciekawe wydarzenia, mentoring, spotkania z akceleratorami i funduszami VC.

Z drugiej strony to zespół Startups, Export & Entrepreneurship Development (SEED), który w ramach biznesowego ramienia Google wspiera start-upy na etapie post seed/early stage w rozwijaniu kompetencji analityki online, a przede wszystkim w skalowaniu rozwiązań tworzonych przez start-upy na globalne rynki - przy wykorzystaniu narzędzi Google takich jak Google Analytics czy AdWords.

W jaki sposób można uzyskać pomoc?

- Niezależnie od etapu, na jakim start-up się znajduje, warto dołączyć do Campus Warsaw – zapisując się do społeczności na stronie kampusu.

Jeśli chodzi o projekty, które są już na etapie skalowania biznesu, to najlepszym kontaktem będzie zespół SEED do którego można dotrzeć pisząc bezpośrednio do nas (np. poprzez LinkedIn) ale również poprzez społeczność Campusu.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

Słowa kluczowe

Więcej

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Google, start-up: W jaki sposób można uzyskać pomoc?

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.