PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Leroy Merlin zapomniał, że pracownicy to strategiczny punkt w zarządzaniu kryzysem

Leroy Merlin, Auchan, Nestle czy ostatnio Ferrero to tylko kilka przykładów firm, które w ostatnich tygodniach musiały się mierzyć z mniej lub bardziej poważnymi kryzysami wizerunkowymi. W jaki sposób podejmowane decyzje wpłyną na ich pozycję na rynku? Dlaczego bojkoty konsumenckie nie należą do najprostszych spraw? Między innymi o tym rozmawiamy z dr. Krzysztofem Chmielewskim z Katedry Marketingu Akademii Leona Koźmińskiego.

Leroy Merlin zapomniał, że pracownicy to strategiczny punkt w zarządzaniu kryzysem
Komunikacja firm powinna być zerojedynkowa - mówi dr Krzysztof Chmielewski (fot. arch. prywatne)
REKLAMA
  • - Moim zdaniem firmom często brakuje presji. Nie mówię tu o presji politycznej czy społecznej. To często brak presji ze strony osób, które w jakimś stopniu zarządzają czy mają mniejszy lub większy wpływ na funkcjonowanie przedsiębiorstwa. Często „siedzą z tyłu”, a my jako odbiorcy nie mamy pojęcia, że dana osoba ma wpływ na sposób zarządzania - wyjaśnia Krzysztof Chmielewski.
  • Jak wyjaśnia, jednym z głównych punktów zarządzania kryzysowego jest komunikacja z pracownikami, którzy powinni wiedzieć, jakie kroki podejmuje firma, walcząc z kryzysem. - W przypadku Leroy Merlin usunięcie ukraińskich pracowników z wewnętrznej komunikacji było ogromnym błędem - podkreśla.
  • Jego zdaniem w przypadku kryzysowych sytuacji - a z taką mamy do czynienia w przypadku wojny w Ukrainie - firmy często przyjmują postawę charakterystyczną dla części polityków. - Patrzę na rynek niemiecki w tej chwili. Często panuje takie przekonanie: "OK, nic nie zrobimy i liczmy, że wszystko się dobrze ułoży, rozejdzie po kościach" - mówi Krzysztof Chmielewski.

Zapytam najprościej. Pana zdaniem firmy, zarówno polskie, jak i te międzynarodowe, potrafią się komunikować zewnętrznie? To, co obserwujemy w kilku przypadkach, pokazuje, że chyba nie do końca.

Dr Krzysztof Chmielewski, Katedra Marketingu Akademii Leona Koźmińskiego: Tak, moim zdaniem firmy potrafią się komunikować w odpowiedni sposób. Pamiętajmy jednak, że mamy też takie sytuacje, które pokazują pewne luki. Czasami jest tak, że pojawia się dane zdarzenie, słabszy moment, który jest wykorzystywany czy to przez media, czy przez inne grupy interesariuszy.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Musimy też podkreślić, że całkiem spore grono firm nie ma aż tak dużych problemów, by komunikować o nich na zewnątrz.

Spójrzmy na aktualną sytuację i zachowanie kilku firm. Podejmowanie lub niepodejmowanie pewnych działań, komunikowanie o swoich decyzjach w taki, a nie inny sposób. Najszybszy przykład to Leroy Merlin i cały splot wydarzeń – od decyzji o pozostaniu na rosyjskim rynku do komentowanego bardzo szeroko sposobu, w jaki zostali potraktowani pracownicy ukraińskiego oddziału.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Leroy Merlin zapomniał, że pracownicy to strategiczny punkt w zarządzaniu kryzysem

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
REKLAMA

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.