PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Kwiecień, Deloitte: Organizacja nie jest "własnością" jednego pokolenia

– Musimy wszyscy zrozumieć, że organizacja jest tworem międzypokoleniowym, a nie „własnością” jednego pokolenia – mówi Krzysztof Kwiecień, dyrektor HR w Deloitte w Polsce i Europie Środkowej. Tymczasem tylko 4 proc. menedżerów wierzy, że jest bardzo dobrych w angażowaniu Millenialsów i przedstawicieli innych pokoleń w środowisko pracy.

Kwiecień, Deloitte: Organizacja nie jest "własnością" jednego pokolenia
(fot. mat.pras.)
REKLAMA

Blisko 90 proc. ankietowanych menedżerów biorących udział w tegorocznym badaniu Deloitte Human Capital Trends uznaje przywództwo za istotne lub bardzo istotne wyzwanie. Dlaczego?

Krzysztof Kwiecień, dyrektor HR w Deloitte w Polsce i Europie Środkowej: – Obecnie mamy do czynienia ze zjawiskiem zmiany pokoleniowej w firmach, która polega na tym, że starsza część generacji określanej jako Millenialsi czy pokolenie Y (urodzeni między 1981 a 1999 r. – przyp. red.) powoli przejmuje średnie szczeble zarządzania, a młodsza jej część wywołuje falę dyskusji o stosunkach na rynku pracy i wewnątrz samych organizacji. Tymczasem jednym z przejawów skutecznego przewodzenia jest umiejętność zarządzania zespołem złożonym z osób w różnym wieku.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Ktoś, kto jest menedżerem, nie jest „z automatu” przywódcą? Co cechuje przywódcę?

– Do głównych zadań menedżerów należą: planowanie, przewodzenie, organizowanie i kontrolowanie procesów zarządczych dla osiągania konkretnych celów biznesowych. W kontekście przywództwa powinniśmy dołożyć do tej definicji tworzenie wizji, budowę i wykorzystywanie sieci relacji, umiejętność wywierania wpływu i energicznego oddziaływania na organizację oraz zachodzące w niej procesy. Realizacja tej roli wymaga posiadania i nieustannego rozwijania określonych umiejętności. Jej niezwykle ważnym wycinkiem jest skuteczne zarządzenie różnorodnymi międzypokoleniowymi zespołami tak, aby ta różnorodność stawała się źródłem ich siły, a nie czynnikiem blokującym rozwój i zmniejszającym efektywność.

Jak zatem dobrze zarządzać zespołem zróżnicowanym pod względem wieku?

– Kompetencje, których oczekujemy od dzisiejszych menedżerów w kontekście wyzwań związanych z różnicami międzypokoleniowymi, to: otwartość na różnorodność, empatia na poziomie społecznym, elastyczność w reagowaniu na potrzeby wszystkich grup pokoleniowych czy umiejętność doprowadzania do kompromisów. Z drugiej strony do tej listy należy dopisać: stanowczość i zdecydowanie w prezentowaniu oczekiwań, stawianiu celów, określaniu reguł postępowania i współpracy w organizacji oraz umiejętność doprowadzania do kompromisów służących zarówno celom firmy, jak i rozwojowi różnych grup jej pracowników. Pracownicy chcą mieć szefa, który jasno mówi „nie” i „tak”, zamiast „być może”.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Kwiecień, Deloitte: Organizacja nie jest "własnością" jednego pokolenia

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.