Kapcewicz: Nikt nas nie uczy, jak po kawałku zjeść dużego słonia

– Jak się pytam kogoś, czy chciałby być marzycielem, czy realistą, to każdy odpowiada, że lepiej być realistą. Tyle tylko, że to marzyciele do czegoś dochodzą – mówi Beata Kapcewicz, prezes Architektów Kariery.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Kapcewicz: Nikt nas nie uczy, jak po kawałku zjeść dużego słonia

PODZIEL SIĘ


Autor: Jolanta Miśków

20 cze 2014 5:41


Czy marzenia i biznes mogą iść w parze?

Beata Kapcewicz, prezes spółki Architekci Kariery: Wydaje mi się, że każdy, kto osiągnął coś w życiu, jest marzycielem. Steve Jobs marzył o nowoczesnych rozwiązaniach, które wykroczą poza wszelkie granice i je stworzył. Lech Wałęsa marzył o wolnej Polsce i taką Polskę mamy. Żeby coś się ziściło w naszym życiu, najpierw musi się to pojawić w naszej głowie, nawet jeśli wydaje się to być nierealnym marzeniem.

Tymczasem w Polsce jest taka przypadłość, że nikt nas nie uczył marzyć. Nie słyszymy dopingujących głosów: „jak czegoś bardzo chcesz, to po to sięgnij, zdobądź to". Co więcej, jak myślimy o kimś, że jest marzycielem, to raczej oceniamy go negatywnie. A jak się pytam kogoś, czy chciałby być marzycielem, czy realistą, to każdy odpowiada, że lepiej być realistą. Tyle tylko, że to marzyciele do czegoś dochodzą.

Pani marzenia w życiu pomogły?

– Oczywiście. Jak zakładaliśmy osiem lat temu Architektów Kariery, to nikt w nas nie wierzył. Nawet nasz inwestor do końca nie wierzył, że to się uda. A dziś, kiedy mamy ponad 25 tys. klientów, każdy zastanawia się, jak to się stało i nikt nie potrafi powielić naszego sukcesu. Tymczasem to nie byłoby w ogóle możliwe, gdybym nie była marzycielką. Po prostu bardzo chciałam, żeby ludzie mogli zarządzać swoją karierą i wspólnie z Pracuj.pl stworzyłam taką firmę. Dlatego dla mnie marzenia są bardzo realne i chciałabym, żeby w końcu oderwano od nich metkę „niedorzeczności". Wszyscy mówią, że coś jest niemożliwe, dopóki ktoś tego nie osiągnie.

Ale przecież nie zawsze jest łatwo.

– Nie jest łatwo, bo nikt nas nie uczy, jak zjeść dużego słonia po kawałku, a marzenie właśnie nim jest. Jeżeli czegoś na rynku nie ma, a ja chcę wprowadzić jakiś nowy produkt, to on się wydaje właśnie takim wielkim słoniem. Nie dość, że odzywają się w nas wewnętrzne głosy: „a co, jak się nie uda, co jak stracisz pieniądze?", to jeszcze nikt nas nie uczy, jak pracować z celem i z porażką. Bo trzeba sobie zdawać sprawę, że na drodze do realizacji celów jest cała masa potknięć. A u nas społeczeństwo jest takie, że jak coś komuś nie wyjdzie, to od razu przypina mu się łatkę, co jest mocno demotywujące.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.