PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Jak się dziś szuka ludzi do pracy w IT i dlaczego zagraniczne oferty to pole minowe

Udało im się przeprowadzić rekrutację, która zamknęła się w sześciu godzinach. Jednak by tak się stało, zagrać razem musiało kilka czynników. O tym, co jest ważne w rekrutowaniu pracowników firm technologicznych, jak istotna jest szybkość w podejmowaniu decyzji i dlaczego najlepiej jest sprawdzać pracowników w boju mówi nam Tomasz Jurek, head of people operations w Future Mind.

Jak się dziś szuka ludzi do pracy w IT i dlaczego zagraniczne oferty to pole minowe
Tomasz Jurek, head of people operations w Future Mind (fot. mat. pras.)
REKLAMA
  • - To, co pomogło nam najbardziej, to fakt, że zarówno ja, jak i zarząd Future Mind jesteśmy zgodni co do tego, że ludzi trzeba sprawdzać w boju - mówi Tomasz Jurek z Future Mind.
  • Firma postanowiła skrócić pierwszy etap rekrutacji, polegający na sprawdzeniu kompetencji miękkich i stawia na praktyczne sprawdzenie wiedzy kandydata. 
  • Jak podkreśla w rozmowie z PulsHR.pl, kandydaci na rynku dziś są bardzo różni, mają różne oczekiwania finansowania i różnie podchodzą do swoich kompetencji.

Jak szybko i bezbłędnie rekrutować?

Nie ma prostej odpowiedzi na to pytanie. Szybkość zależy m.in. od poziomu optymalizacji procesu rekrutacji oraz równowagi pomiędzy pewnością co do jakości, jaką dostarczy nam kandydat, i czasu, jaki poświęcamy na jego ocenę.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

W Future Mind staramy się to ograniczać do minimum. Jako rekruter chciałbym, by procedura oceniania kandydatów była jak najkrótsza. Z drugiej strony mam zespół, który dba o to, by dana osoba trzymała poziom kompetencji. Mówiąc najprościej – liderzy tego zespołu nie pozwolą, byśmy zatrudniali byle kogo, sami dbają o jakość swojej pracy i oczekują podobnego podejścia od kandydatów.

Można rekrutować szybko, optymalizując proces rekrutacji i szukając dostępu do różnych kanałów dotarcia do kandydatów czy wykorzystując różne modele rekrutowania. Firmy mogą dziś korzystać z różnych form współpracy czy pomocy rekrutacyjnej – agencji rekrutacyjnych, firm oferujących usługi w modelu RPO (Recruitment Process Outsourcing), „body leasing”. Staramy się korzystać z różnych form współpracy z zewnętrznymi firmami, dodatkowo budujemy swój wizerunek na rynku i w ten sposób poszerzamy dostęp do bazy potencjalnych kandydatów.

Rekrutacja w sześć godzin

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (1)

Do artykułu: Jak się dziś szuka ludzi do pracy w IT i dlaczego zagraniczne oferty to pole minowe

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • alex 2022-02-24 09:59:54

    Ten artykuł to trochę zaklinanie rzeczywistości. Od 4 lat wykonuję freelance dla firm zagranicznych, nigdy nie miałem problemów z rozliczeniami, nigdy nikt mnie nie oszukał i nie miał kosmicznych oczekiwań. Jedyne co trzeba robić to mijać wypożyczalnie ludzi (body leasing, outsourcing) bo oprócz przerzucania faktur nie maja one żadnej wartości, czysty wyzysk i żerowanie na czyjejś pracy (i nieświadomości). Do czasu pandemii trzeba się było trochę pomęczyć żeby znaleźć dobry kontrakt z zachodem europy, UK czy USA, obecnie jest to wręcz banalne i na prawdę nie potrzeba wielkiego zmysłu biznesowego. Stawki w porównaniu z polskimi są o niebo lepsze, oferty po 7-9k EUR miesięcznie to już żaden rarytas (bywają oferty z UK po 11k) i nie trzeba za nie być programisto-team-lead-dev-ops-akrobatą wystarczy wybrać jedną rzecz i być w niej dobrym. Zaraz pewnie podniosą się głosy że przecież stawki i tak są dobre a na zachodzie zarabia się więcej bo koszty życia są wyższe... ale czemu jeśli możemy to nie mamy zarabiać więcej? Obecnie dobry DevOps czy programista jest w stanie wyciągnąć tyle samo (lub wiecej) co CTO w dużym polskim korpo (i może tutaj powoli pojawia się pieczenie d...)

REKLAMA

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA