PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Finlandia Vodka i Jack Daniel’s przestały smakować pracownikom, więc musieli od nowa zbudować zaangażowanie. Jak im się udało?

- Gdy zapoznaliśmy się ze słabymi wynikami badania zaangażowania, wiedzieliśmy że musimy je przyjąć takimi, jakie są. Było to bardzo trudne dla nas jako menedżerów, którzy odpowiadają nie tylko za biznes, ale i za ludzi. Postanowiliśmy jednak nie kwestionować wyników, ale przyjąć je jako coś pozytywnego - mówi Agnieszka Przybyłek, dyrektor HR Brown-Forman na Polskę i Turcję.

Finlandia Vodka i Jack Daniel’s przestały smakować pracownikom, więc musieli od nowa zbudować zaangażowanie. Jak im się udało?
- Gdy drastycznie spadło zaangażowanie, zaobserwowaliśmy większą rotację - mówi Agnieszka Przybyłek, dyrektor HR Brown-Forman na Polskę i Turcję. (Fot. Mat. pras.)
REKLAMA

W 2014 r. zrobiliście badanie. Wyszło z niego, że zaangażowanie pracowników nie jest duże – tylko 39 proc. zatrudnionych osób było zmotywowanych. Co było tego przyczyną?

Agnieszka Przybyłek, dyrektor HR Brown-Forman na Polskę i Turcję: - Wydawałoby się, że z tak silnymi markami jak: Finlandia Vodka, Jack Daniel’s, Woodford Reserve, Chambord, Herradura czy El Jimador, nie trzeba dużego wysiłku, aby firma osiągała dobre wyniki finansowe. W 2014 r. w sektorze alkoholi mocnych zaszły jednak duże zmiany. Podwyższono akcyzę, rynek retailowy został skonsolidowany, a styl życia, upodobania i oczekiwania klientów zmieniły się. W obliczu globalnego kryzysu nastąpiło obniżenie nastrojów konsumenckich.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Pracownicy byli przyzwyczajeni do tego, że realizowali wytyczone cele bez większych problemów. Nagle doświadczyli jednak innych realiów. Zaczęli sobie zadawać pytania, czy są właściwymi osobami we właściwym miejscu oraz czy ich kompetencje są na odpowiednim poziomie, by sprostać nowym wyzwaniom.

Właśnie wtedy, wspólnie z Aon Hewitt przeprowadziliśmy badanie. Zawirowania w branży i trudne realia biznesowe, a także osobiste przemyślenia pracowników przełożyły się na wyniki ankiety. Okazało się, że zaangażowanie jest niskie. Gdzieś zniknęła pozytywna energia oraz nastawienie na rezultaty, które w naszym sektorze jest niezwykle istotne. Musieliśmy zacząć działać.

Od czego zaczęli państwo zmiany?

- Gdy zapoznaliśmy się z wynikami badania, wiedzieliśmy że musimy je przyjąć takimi, jakie są. Było to bardzo trudne dla nas jako menedżerów, którzy odpowiadają nie tylko za biznes, ale i za ludzi. Postanowiliśmy jednak nie kwestionować wyników, ale przyjąć je jako coś pozytywnego. Naszym pracownikom chciało się poświecić czas, by wypełnić ankietę, dzięki czemu wiedzieliśmy, że dla nich jest to równie ważne jak dla nas. Od takiego nastawienia rozpoczęliśmy zmiany. Mieliśmy swoje przemyślenia i hipotezy, których trafność chcieliśmy potwierdzić. W związku z tym zaprosiliśmy pracowników do grup fokusowych, którym towarzyszył zewnętrzny konsultant. Naszym specjalistom chcieliśmy zapewnić swobodę i bezpieczeństwo wypowiadania się.

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Finlandia Vodka i Jack Daniel’s przestały smakować pracownikom, więc musieli od nowa zbudować zaangażowanie. Jak im się udało?

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.