PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

CSR przynosi długofalowe korzyści, także finansowe

- Bez społecznej odpowiedzialności biznesu firma może stracić nie tylko klientów, ale też być mniej atrakcyjna dla wykształconych i utalentowanych pracowników - mówi Magdalena Rędziniak, dyrektor ds. CSR w Orange Polska.

CSR przynosi długofalowe korzyści, także finansowe
REKLAMA
Coraz więcej firm, również tych mniejszych, podejmuje działania społecznie odpowiedzialne. Czy i w jaki sposób może być to opłacalne dla biznesu?

Magdalena Rędziniak, dyrektor ds. CSR w Orange Polska: Społeczna odpowiedzialność biznesu staje się już nie tylko szlachetnym wyborem film, ale także pewnego rodzaju wymogiem związanym z oczekiwaniem społecznym. Brak dialogu z interesariuszami, ignorowanie ich potrzeb i oczekiwań może skutkować słabszą pozycją konkurencyjną i mniejszymi udziałami w rynku. Firma może stracić nie tylko klientów, ale być też mniej atrakcyjna dla wykształconych i utalentowanych pracowników.

Jednak CSR to nie tylko działanie mające przeciwdziałać społecznym kryzysom firmy. Praktyka ta kompleksowo wdrożona do strategii przynosi długofalowe korzyści, także finansowe. Jednym z obszarów strategii CSR w Orange Polska jest integracja cyfrowa, która skupia się na dostępie do nowych technologii dla osób starszych i niepełnosprawnych. W dzisiejszych czasach, kiedy mamy do czynienia ze zjawiskiem starzenia się społeczeństwa, firma powinna odpowiedzieć na potrzebę społeczną dostępu do nowych technologii dla tej grupy osób. Jest to dla niej także szansa biznesowa, ponieważ dzięki takim działaniom może zyskać nową grupę klientów.

Dzisiaj konsumenci stają się coraz bardziej świadomi polityki biznesowej przedsiębiorstw. Zwracają większą uwagę na etyczne prowadzenie biznesu, wymagają od firm coraz więcej. Jesteśmy przekonani, że dbałość Orange o kwestie bezpieczeństwa dzieci w internecie, zmniejszanie śladu środowiskowego dzięki recyklingowi nieużywanych telefonów komórkowych, dbanie o pracowników, a także walka z wykluczeniem cyfrowym są przez konsumentów zauważane.

W CSR wpisują się również wolontariaty. Jak zatem odróżnić firmę, która jest faktycznie społecznie odpowiedzialna, od tej, która podejmuje pewne, powiedzmy sobie - dobroczynne inicjatywy?

- Społeczna odpowiedzialność biznesu zakłada długofalowe działanie oparte na strategicznym podejściu. Inicjatywy CSR powinny być poparte dialogiem z najważniejszymi grupami interesariuszy. Na podstawie ich potrzeb i oczekiwań firma powinna zbudować strategię CSR, która jest zgodna ze specyfiką branży w jakiej funkcjonuje i z jej celami biznesowymi.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: CSR przynosi długofalowe korzyści, także finansowe

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.