PARTNER PORTALU partner portalu

Bestry: BPO zatrudnia młodych, bo nie mają żadnych uprzedzeń i złych nawyków

– Aby utrzymać i ugruntować polską siłę centrów usług wspólnych, potrzebna jest zmiana mentalności i myślenie kategoriami firm międzynarodowych – mówi Krystian Bestry, CEO Adaptive Solutions & Advisory Group.

Bestry: BPO zatrudnia młodych, bo nie mają żadnych uprzedzeń i złych nawyków
Krystian Bestry, CEO Adaptive Solutions & Advisory Group. Fot. PTWP
REKLAMA

Jeszcze kilka lat temu o lokowaniu centrów usług SSC/BPO w Polsce decydowały głównie niskie koszty pracownicze. Czy teraz jest inaczej?

Krystian Bestry, CEO Adaptive Solutions & Advisory Group, wiceprezes ds. PR & marketingu w ABSL: – I tak, i nie. Koszty funkcjonowania centrów biznesowych w Polsce są sporo niższe niż w Europie Zachodniej czy w Skandynawii. Ten aspekt niewątpliwie jest naszą zaletą. Jednocześnie istnieje wiele krajów, które są w stanie zaproponować jeszcze mniejsze koszty, w szczególności kraje azjatyckie.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

To jednak nie jedyny atut naszego kraju. Inwestorów do Polski przyciągają kwalifikacje pracowników i statystyki. Inwestor szukający miasta, w którym mógłby ulokować swój biznes, trafia w Polsce na solidne dane statystyczne, które mu pokazują, że w danym regionie może liczyć na wielotysięczną rzeszę pracowników mających branżowe doświadczenie.

Co zatem wyróżnia polskich pracowników?

– Zdecydowanie naszym walorem jest przedsiębiorczość i pracowitość. Polacy wykazują duże zaangażowanie i dają z siebie bardzo wiele. Cechy te doceniają zagraniczni inwestorzy, choć do niedawna w wielu krajach Europy krążyły negatywne opinie na temat polskich pracowników, nawiązujące do Greków czy Włochów.

Kompetencje kadry są magnesem dla inwestorów, a jednak branża BPO to głównie młodzi. Dlaczego?

– Faktycznie w sektorze usług biznesowych przeważają ludzie młodzi, jednak średnia wieku rośnie wraz z rozwojem branży BPO w Polsce. Jeszcze pięć lat temu wynosiła 25 lat, dziś – 30.

Firmom, które w ostatnich latach rozpoczęły działalność w Polsce, nie zależy tylko i wyłącznie na efektywności młodych, która jest bardzo wysoka w sektorze BPO. Spółki szukają pracowników, których mogą sami sprofilować według własnych potrzeb. Młodzi nie mają żadnych uprzedzeń i nawyków nabytych u poprzednich pracodawców. Ich umysły są otwarte, dlatego są w stanie przedstawić nowe pomysły dotyczące realizacji coraz bardziej skomplikowanych procesów, którymi zajmują się centra biznesowe.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (1)

Do artykułu: Bestry: BPO zatrudnia młodych, bo nie mają żadnych uprzedzeń i złych nawyków

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • KorpoLudek 2015-05-30 09:52:56

    "Młodzi nie mają żadnych uprzedzeń i nawyków nabytych u poprzednich pracodawców. Ich umysły są otwarte," dlatego latwo im wyprac mozg.

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.