CEO firm specjalizujących się w PR zarabia średnio 25 tys. zł. Asystent wykonujący swoje obowiązki w takiej instytucji - średnio 2,9 tys. zł.

- Związek Firm Public Relations wraz z Willis Towers Watson Polska opublikował najnowszy raport na temat wynagrodzeń w branży PR.
- Prezesi agencji PR, którzy często są też właścicielami lub współwłaścicielami firm, zarabiają średnio 25 tys. zł brutto.
- W tegorocznej edycji badania udział wzięło 20 agencji public relations zrzeszonych w ZFPR.
Jak wynika z raportu ZFPR, na najwyższe wynagrodzenie może liczyć CEO firm. Przeciętne miesięczne wynagrodzenia całkowite brutto z umów o pracę (rynkowa mediana) w ich przypadku wynosi 25 tys. zł brutto. Nieco mniej - 22 tys. zł - zarabia managing director. To druga po prezesie osoba w firmie, której obowiązki zawodowe koncentrują się wokół zarządzania operacyjnego w przedsiębiorstwie.
Średnie zarobki powyżej 10 tys. zł otrzymują jeszcze osoby pełniące funkcje unit directora - 12 tys. zł oraz account directora/group account managera - 11,3 tys. zł. Ten pierwszy ma za zadanie m.in. zarządzać samodzielną strukturą w firmie, raportować do dyrektora zarządzającego czy prezesa, a także koordynować działania zespołów projektowych. Drugi m.in. kieruje dużymi i średnimi zespołami projektowymi.

Zaś na najniższą pensję - poniżej 5 tys. zł brutto - liczyć mogą osoby pełniące account executive (4,8 tys. zł),junior account executive (3,5 tys. zł) oraz assistant (2,9 tys. zł).
Oznacza to, że różnica między prezesem firmy a pracownikiem zajmującym najniższe stanowisko w jej hierarchii wynosi ponad 22 tys. zł.
Autorzy raportu podali również ile wynosi stawka godzinowa na poszczególnych stanowiskach w branży PR. W przypadku CEO wynosi ona 650 zł, managing director za godzinę pracy zarabia 515 zł, unit director 448 zł. Najmniej zarabiają osoby pracujące na stanowiskach: assistant - 95 zł, junior account executive - 130 zł oraz account executive - 150 zł.


KOMENTARZE (0)