PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Wynagrodzenie, praca, kwalifikacje w BPO/SSC

Od niespełna 4 tys. zł brutto do blisko 20 tys. Tak wygląda rozpiętość wynagrodzeń w branży BPO/SSC. Dziś to jeden z najszybciej rozwijających się segmentów rynku pracy. Kto ma szansę znaleźć w nim pracę?

  • Autor:KDS
  • 2 kwi 2021 13:50
Wynagrodzenie, praca, kwalifikacje w BPO/SSC
W ubiegłym roku eksperci BPO/SSC nie mogli liczyć na znaczące podwyżki (Fot. Pixabay)
REKLAMA
  • Sektor nowoczesnych usług w Polsce to prawie 350 tys. osób zatrudnionych w centrach obsługi procesów biznesowych (BPO), centrach usług wspólnych (SSC/GBS), IT oraz centrach badawczo-rozwojowych (R&D).
  • Jednocześnie to najszybciej rozwijająca się branża w Polsce. Firmy każdego miesiąca tworzą ponad 2500 miejsc pracy, przy stałym wzroście zatrudnienia na poziomie 10 proc rok do roku.
  • Na jakie zarobki mogą liczyć pracujące tam osoby? Sprawdziła to firma doradczo-rekrutacyjne Devire.

Z raportu "Przegląd Wynagrodzeń Polska 2021" wynika, że rok 2020 przyniósł ustabilizowanie poziomu wynagrodzeń w branży nowoczesnych usług biznesowych. Inaczej wyglądała sytuacja w latach ubiegłych, gdzie dynamika wzrostu wynagrodzeń na niektórych stanowiskach wynosiła nawet 20-25 proc. 

- Zauważamy jednak, że coraz więcej organizacji wprowadziło do swojej polityki wynagradzania ryczałtowe dofinansowanie dla pracowników wykonujących swoje obowiązki całkowicie zdalnie - wskazują autorzy raportu.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Ekspert od wielu zadań

Widoczna jest też zmiana w podejściu do wiedzy i doświadczenia, jakie powinno charakteryzować kandydatów do pracy w tym sektorze. Firmy inwestują w coraz bardziej rozbudowane stanowiska wymagające łączenia różnych funkcji i kompetencji, dlatego pracownicy powinni być wielozadaniowcami. O rozwoju centrów usług dla biznesu mówi się też ostatnio często w kontekście zaawansowanych technologii, cyfryzacji, rozwoju automatyzacji i robotyzacji czy wdrażania sztucznej inteligencji. To z kolei pozwala na przesuwanie kompetencji w stronę rozwoju biznesowego oraz wspomnianego doskonalenia procesów.

- Poza tzw. kwalifikacjami technicznymi pracodawcy poszukują kandydatów z rozwiniętymi kompetencjami miękkimi, które stały się bardzo istotne w ogólnej ocenie kandydata. Do najczęściej wymaganych należą: umiejętność współpracy w zespole, elastyczność, motywacja, zaangażowanie, chęć nauki i rozwoju, zdolności organizacyjne - komentuje cytowany w raporcie Krzysztof Stanczykiwicz, executive manager w warszawskim oddziale Devire.

Czytaj więcej: Rok przełomowych zmian w SSC/BPO. "Zmiana stała się częścią naszej rzeczywistości"

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Wynagrodzenie, praca, kwalifikacje w BPO/SSC

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.