W portfelach większości wczasowiczów nie znajdziemy „prezentów” od ich pracodawców. Jak pokazują wyniki badania „Drogowskaz Motywacyjny 2018”, dodatkowe świadczenia w okresie wakacyjnym przyznaje swoim pracownikom tylko 1 na 5 firm działających w Polsce.
- Autor:jk
- •26 lip 2018 17:32

- Działy HR coraz częściej próbują przyciągnąć pracowników niestandardowymi benefitami.
- W planie motywacyjnym nadal dość rzadko jeszcze pojawiają się świadczenia wakacyjne (22 proc.).
- Pracownikom można zaoferować np. skrócony czas pracy w ustalone dni tygodnia (zwłaszcza w piątki) i home office.
- Atrakcyjne dla pracowników mogą być świadczenia materialne.
Na rynku obserwujemy stały rozwój katalogu świadczeń pozapłacowych, oferowanych przez pracodawców. Jak wynika z badania „Drogowskaz motywacyjny 2018”, przeprowadzonego przez Kantar Millward Brown na zlecenie Sodexo Benefits and Rewards Services, standard stanowią podarunki wręczane pracownikom z okazji popularnych świąt. Są on przyznawane przez odpowiednio 89 proc. i 48 proc. firm w związku ze Świętami Bożego Narodzenia i Świętami Wielkanocnymi. W planie motywacyjnym nadal dość rzadko jeszcze pojawiają się świadczenia wakacyjne (22 proc.).
Jakie benefity na wakacje?
Świadczenia pozapłacowe nie tylko osłabiają chęć zmiany pracy i budują lojalność, ale mają również wpływ na przyciągnięcie kandydatów – z takim stwierdzeniem zgadza się już 29 proc. badanych firm. Przekonane są o tym przede wszystkim przedsiębiorstwa z kapitałem zagranicznym (52 proc.).
- Badanie specjalistów i menedżerów prowadzone przez Antal wskazuje, że z roku na rok coraz bardziej cenione są na rynku wszelkie benefity pomagające w zachowaniu work-life balance. Bardzo ważnym atutem w ofercie pracodawcy są również kwestie związane z wakacjami – dla 26 proc. osób są to dodatkowe dni urlopu, a dla 12 proc. dofinansowanie wakacji - wskazuje Agnieszka Wójcik, market research manager w Antal.
Nie może zatem dziwić fakt, że działy HR coraz częściej próbują przyciągnąć pracowników niestandardowymi benefitami. Świadczenia wakacyjne, jako nie tak powszechne jak np. podarunki świąteczne, to potencjalny, ciekawy wyróżnik pracodawcy.


KOMENTARZE (2)