PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

W Wielkiej Brytanii pracownicy firm zamkniętych z powodu epidemii dostaną 2/3 pensji z budżetu

Pracownicy firm, które będą musiały wstrzymać działalność w przypadku wprowadzenia nowych restrykcji z powodu koronawirusa, będą otrzymywać z budżetu państwa dwie trzecie dotychczasowych zarobków - ogłosił w piątek (9 października) brytyjski minister finansów Rishi Sunak.

  • Autor:PAP/RAF
  • 10 paź 2020 7:32
W Wielkiej Brytanii pracownicy firm zamkniętych z powodu epidemii dostaną 2/3 pensji z budżetu
Nowy program wsparcia jest ukierunkowany na te obszary, w których wprowadzone zostały dodatkowe restrykcje. (Fot. Pixabay)
REKLAMA
  • Zapowiedź ministra finansów jest odpowiedzią na coraz powszechniejsze spekulacje, że w poniedziałek brytyjski rząd ogłosi nowe restrykcje koronawirusowe w Anglii, wskutek których część firm będzie musiała wstrzymać działalność.
  • Tym pracownikom, którzy wskutek czasowego zamknięcia firm nie będą mogli pracować, rząd wypłacać będzie 67 proc. pensji, do kwoty 2100 funtów miesięcznie.
  • - Zrobimy wszystko, co konieczne, aby chronić miejsca pracy i źródła utrzymania w miarę rozwoju sytuacji -  - oświadczył Sunak.

Jak wyjaśnił Sunak, jest to rozszerzenie programu wspierania miejsc pracy, który od 1 listopada zastąpi wygasający z końcem października program finansowania z budżetu 80 proc. pensji pracowników wysłanych w czasie epidemii na przymusowe urlopy.

Zapowiedź ministra finansów jest odpowiedzią na coraz powszechniejsze spekulacje, że w poniedziałek brytyjski rząd ogłosi nowe restrykcje koronawirusowe w Anglii, wskutek których część firm będzie musiała wstrzymać działalność. Najbardziej prawdopodobne jest, że dotknie to sektor gastronomiczno-hotelarsko-rozrywkowy, ale w przypadku dalszego rozprzestrzeniania się koronawirusa możliwy jest nakaz zamknięcia także innych branż.

Czytaj też: IT w czasie pandemii. Mniejsze wynagrodzenia i wstrzymane awanse

Tym pracownikom, którzy wskutek czasowego zamknięcia firm nie będą mogli pracować, rząd wypłacać będzie 67 proc. pensji, do kwoty 2100 funtów miesięcznie. Warunkiem do tego, by pracownicy byli uprawnieni do skorzystania z tego świadczenia, jest wstrzymanie przez firmę działalności na co najmniej siedem kolejnych dni. Nowy program zacznie funkcjonować od 1 listopada i ma potrwać sześć miesięcy, ale po pierwszych dwóch nastąpi przegląd jego działania.

- Przez cały czas trwania kryzysu siła napędowa naszej polityki gospodarczej nie zmieniła się. Zawsze mówiłem, że zrobimy wszystko, co konieczne, aby chronić miejsca pracy i źródła utrzymania w miarę rozwoju sytuacji. Rozszerzenie programu wspierania zatrudnienia zapewni siatkę bezpieczeństwa dla przedsiębiorstw w całej Wielkiej Brytanii, od których wymagać się będzie tymczasowego zamknięcia, zapewniając im odpowiednie wsparcie we właściwym czasie - oświadczył Sunak.

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: W Wielkiej Brytanii pracownicy firm zamkniętych z powodu epidemii dostaną 2/3 pensji z budżetu

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.