Kawa, świeże owoce i szkolenia językowe to w wielu firmach standard, a przedsiębiorcom coraz trudniej zaskoczyć pracowników oferowanymi świadczeniami pozapłacowymi. Pracodawcy przyzwyczaili się do myśli, że mogą zostać zapytani o możliwość przyprowadzania do biura psa, wyjazdu na dwumiesięczne wakacje albo o dostęp do gier komputerowych w miejscu pracy. Gdzie spotykają się oczekiwania pracowników i możliwości pracodawców?
-
- •18 lip 2018 10:40

- Choć niektóre pomysły mogą wzbudzić zdumienie niejednego przedsiębiorcy, w rzeczywistości oczekiwania większości pracowników są bardziej przyziemne.
- Osoby szukające pracy oceniają potencjalne miejsce zatrudnienia w kompleksowy sposób. Nie bez znaczenia są pozapłacowe świadczenia.
Jak pokazuje badanie Nationale-Nederlanden, respondenci biorą pod uwagę nie tylko wysokość pensji, ale także atmosferę w firmie i jej odległość od miejsca zamieszkania (po 49 proc.) oraz oferowane przez pracodawcę pozapłacowe elementy wynagrodzenia (34 proc.).
Takie wyniki powinny stanowić sygnał dla pracodawcy, co należy szczególnie wyróżnić w ofercie zatrudnienia. Wyjazd integracyjny połączony z wycieczką na quadach może okazać się mniej trafionym pomysłem niż tradycyjne benefity - takie jak pakiet medyczny czy ubezpieczenie.
Już co czwarty pracodawca przyznaje, że podczas rekrutacji doskwiera mu brak kandydatów o odpowiednich kompetencjach - wynika z raportu „Sektor MŚP w obliczu rotacji pracowników” . W Stanach Zjednoczonych pracodawcy nieszablonowo radzą sobie z takimi problemami. Niektórzy z nich oferują pracownikom nie tylko dostęp do usług masażysty czy fryzjera, ale nawet pomoc asystenta, który zrobi za nich zakupy i odstawi samochód do mechanika.
Czytaj też: Benefity pracownicze. Na te cztery trendy warto zwrócić uwagę
Polscy przedsiębiorcy pozostają tradycjonalistami. Większość z nich stara się zaradzić rotacji pracowników, stosując atrakcyjne systemy premiowe (49 proc.) i jasną ścieżkę awansu (40 proc.), znaczna część skłania się także ku pozapłacowym benefitom. Można śmiało powiedzieć, że to efektywna platforma porozumienia między pracodawcami a pracownikami - jej wagę podkreśla odpowiednio 34 proc. i 40 proc. respondentów każdej z grup.

KOMENTARZE (2)