PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Przez COVID-19 stracili 80 proc. klientów. Nie poddali się. Efekt? Tak dobrze nigdy wcześniej nie było

Pandemia spowodowała, że straciliśmy większość dotychczasowych klientów. Jednocześnie korporacje zaczęły bardziej interesować się możliwościami elastycznego wynagradzania oraz innymi narzędziami, jakie oferujemy. Dziś Symmetrical.ai to platforma, gdzie dbamy o dobrostan pracowników - tak o ostatnich miesiącach funkcjonowania w pandemicznym świecie opowiada Piotr Smoleń, współzałożyciel znanego polskiego start-upu, który jest gościem Rafała Kergera. Posłuchajcie podcastu "20 piętro".

  • Rafał Kerger
    KDS
  • 25 lut 2021 19:00
Przez COVID-19 stracili 80 proc. klientów. Nie poddali się. Efekt? Tak dobrze nigdy wcześniej nie było
Piotr Smoleń, właściciel i współzałożyciel polskiego start-upu Symmetrical.ai (fot. Weronika Markiewicz)
REKLAMA

Symmetrical.ai to polski start-up, który postawił sobie za cel zrewolucjonizowanie podejścia pracowników do korzystania z wynagrodzeń oraz poprawienie ich wiedzy z zakresu finansów.  Choć przez skutki walki z pandemią COVID-19 firma straciła większość dotychczasowych klientów, to okazało się, że nie ma tego złego... Turbulencje, z jakimi mierzą się światowe gospodarki spowodował zmianę grupy docelowej, do jakiej Symmetrical.ai kieruje ofertę.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

- Pandemia w istotny sposób wpłynęła na nasz biznes. Do tej pory naszą grupą docelową byli pracownicy, którzy pracowali nieregularnie, mowa tu o pracownikach tymczasowych czy osobach związanych z takimi branżami jak gastronomia, hotelarstwo czy catering, które są oparte na sezonowości. W nich wyzwaniem było to, by zasady wypłacania wynagradzania dostosować do realnych potrzeb pracowników - opowiada Piotr Smoleń.

Jak dodaje, pandemia w znacznym stopniu uderzyła właśnie w przedstawicieli tych branż. Wielu ich klientów nie przetrwało obostrzeń, a dotychczasowi użytkownicy z dnia na dzień tracili pracę.

- W ten sposób straciliśmy około 80 proc. klientów, tym samym 80 proc. przychodów. Musieliśmy zacząć szukać innych - opowiada w rozmowie z Rafałem Kergerem jeden z założycieli Symmetrical.ai.

Okazuje się, że w czasie pandemii duże korporacje zaczęły inaczej patrzeć na sytuację życiową swoich pracowników. Jednym z elementów, na który zwróciły uwagę, stała się ich kondycja finansowa oraz możliwość zapewnienia bardziej elastycznych form wynagradzania oraz dbania o dobrostan pracowników, co otworzyło start-upowi nowe możliwości rozwoju.

- Kiedy korporacje zaczęły badać aktualne potrzeby pracowników, zobaczyły dwa aspekty. Po pierwsze komfort finansowy, który teoretycznie powinien być zaspokajany za potrzebą pensji, dla wielu pracodawców był niewystarczający. Do tej pory zapewniali go za pomocą pozapłacowych benefitów, ale w czasie pandemii karty na siłownie straciły sens, bo te są zamknięte, pracownicy nie mają jak skorzystać z firmowej kawy czy herbaty, bo pracują z domów. Po drugie, ważny stał się komfort psychiczny pracowników. Wielu z nich w czasie pandemii boryka się z problemami psychicznymi i w tym zakresie oczekuje od pracodawców wsparcia - opowiada Piotr Smoleń.

Komfort finansowy, czyli co

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Przez COVID-19 stracili 80 proc. klientów. Nie poddali się. Efekt? Tak dobrze nigdy wcześniej nie było

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.