PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

EEC: Pracodawcy muszą zacząć dzielić się zyskiem

Zmiany technologiczne zmieniają sposób pracy i rekrutacji najmłodszych pokoleń. Pracodawcy muszą się dostosować do nowych warunków. Ale przede wszystkim muszą zacząć się dzielić zyskiem, jeśli chcą zdobyć lojalność i zaangażowanie nowej fali pracowników - to najważniejsze konkluzje panelu "Pracownik i pracodawca wobec technologii przyszłości", jaki odbył się w ramach IX Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach.

  • Autor: PAP/JS
  • 13 maj 2017 10:24
EEC: Pracodawcy muszą zacząć dzielić się zyskiem
Panel EEC 2017 "Pracownik i pracodawca wobec technologii przyszłości"; fot. PTWP
REKLAMA

• Marcin Fiedziukiewicz odwołał się do niedawnych wyników badania Polskiej Rady Biznesu zrealizowanych w ramach Programu Kariera pokazujących, że ponad połowa dzisiejszych studentów i absolwentów nie czuje się przygotowana do wejścia na rynek.

• Karol Leszczyński z Fundacji Inicjatyw Młodzieżowych podkreślał konieczność modyfikacji systemu edukacji w kierunku modelu dualnego praca i nauka.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

9 mln osób z pokoleń X i Y. Na rynek pracy wchodzą osoby urodzone w połowie lat 90., które dorastały w rzeczywistości względnego dobrobytu i powszechnych technologii mobilnych. Żyją w sieci i komunikują się za pomocą smartfonów. Nie chcą kariery małych kroków. Żyją tu i teraz. Dziś zderzają się z rynkiem pracy tworzonym przez dzisiejszych 40-latków i osoby starsze. Prowadząca panel "Pracownik i pracodawca wobec technologii przyszłości" Katarzyna Walterska z magazynu Nowy Przemysł, definiując nową generację pracowników pytała, jak w tej rzeczywistości wykorzystać umiejętności najmłodszych pracowników? Jak zmienia się model dotarcia i rekrutacji tych osób?

 "Oni rzadko są lojalni w stosunku do pracodawcy. Mobilni żyją w sytuacji ciągłej zmiany. Nie mają autorytetów. Słabo przejmują widzę, raczej szukają własnych rozwiązań. Często nie potrafią sobie poradzić z sytuacją środowiska pracy" - wskazał problemy związane z pokoleniem pracowników X i Y Marcin Fiedziukiewicz, prezes Jobsquare.

Czytaj też: Rynek pracownika? Istnieje, ale tylko w określonych branżach.

Nawiązując do nielojalności młodych pracowników Agnieszka Lechman-Filipiak z firmy DLA Pip dodała, że zmiany technologiczne pociągają za sobą krótkotrwałe formy zatrudnienia, które nie spełniają oczekiwań młodych ludzi związanych z poczuciem stabilizacji i bezpieczeństwa. Podkreślała też zalety młodego pokolenia. Zwłaszcza zdolność radzenie sobie z wielozadaniowością dzisiejszej pracy. Dodała jednak niewystarczającą wiedzę i umiejętności jej pozyskiwania.

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (1)

Do artykułu: EEC: Pracodawcy muszą zacząć dzielić się zyskiem

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Marek P. 2017-05-25 16:27:28

    " jeśli otoczenie zmienia się szybciej niż firma zbliża się jej koniec" ... Podzielenie się zyskiem z pracownikami (prawidłowo: partnerami, kolegami z zespołu) to element współczesnego motywowania i może, dobrze zorganizowany być bardzo dobrym narzędziem ... nie trzeba się tego bać, jest możliwe aby zorganizować go tak aby firma (po staremu: obie strony) odniosła korzyści ... Drugie zagadnienie to lojalność a raczej jej brak. Z moich obserwacji wynika że jest to zmiana stylu życia młodych ludzi. Kiedyś Praca+Życie+Hobby zlewało się w jedno, bo wszystko było nowe i ciekawe, pozwalało się uczyć i rozwijać, firmy dużo inwestowały w kompetencje bo trzeba było je wykształcić, po prostu ich nie było ... dla tego ludzie poświęcali na ten konglomerat P+Ż+H po 14 godzin, kosztem rodziny, życia prywatnego (drugim motywem była po prostu bieda, każdy chciał mieć ...)... Dziś już tak to nie działa, młodzi nauczeni doświadczeniem rodziców rozdzielili te obszary i szukają Pracy, która pozwoli im zarobić na Życie i Hobby, jest ona środkiem do tego aby mieć czas wolny ... szukają pracy która zapewni im czas wolny i przyzwoite dochody na realizację, rodzinę, .... więc jak trafia się lepsza propozycja to bez wahania, (często z winy obecnego pracodawcy, który godzi się że tak ma być bo HR to strata czasu i pieniędzy), przechodzi gdzie indziej gdzie zarobi więcej lub uzna że po prostu jest to dla niego korzystne ... Aby temu zapobiegać dzisiejszy HR jest czymś więcej ... jego podstawą jest to jak przekonamy naszych ludzi że to także ich firma, jak ona wpisuje się w ich system wartości, czy jest z nimi spójna, czy mamy dobranych pracowników czy z łapanki... Pracownik to nasz partner a nie podwładny, który wykonuje nasze polecenia, jest głupi i nie umie czytać raportów finansowych, nie posługuje się internetem .... świat się zmienił, szczególnie przez ostatnie pięć lat i tempo tych zmian jest bardzo dynamiczne dalej i.... " jeśli otoczenie zmienia się szybciej niż firma zbliża się jej koniec" ...

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.