PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Praca w marketingu: Na czym polega i jakie są zarobki?

  • Autor: AT
  • 10 paź 2019 11:38

Dział marketingu to jedna z najważniejszych komórek w firmie. Bez niego nawet najlepszy produkt może ponieść sromotną porażkę. Utrzymywanie w firmie takiego działu jest bardzo kosztowne, a znalezienie doświadczonych fachowców jest trudnym zadaniem. Zarobki w polskim marketingu wynoszą średnio od 5700 zł do nawet 20 000 zł. Dokładne stawki zależą od rodzaju stanowiska oraz wykonywanej pracy.

Praca w marketingu: Na czym polega i jakie są zarobki?
Praca w marketingu: wynagrodzenia wynoszą średnio od 5700 zł do nawet 20 000 zł (fot. shutterstock)
REKLAMA
  • Osoby pracujące w dziale marketingu tworzą strategię, której głównym celem jest wspieranie sprzedaży. Specjaliści z marketingu kreują również pozytywny wizerunek firmy oraz podejmują działania mająca na celu umocnienie jej pozycji na rynku oraz pogłębienie relacji z klientami i partnerami biznesowymi.
  • W chwili obecnej rynek marketingu online rozwija się w bardzo szybkim tempie. Jednocześnie wzrasta liczba profesji związanych z marketingiem online.
  • Jak wskazuje Raport Płacowy 2019 Goldman Recruitment, zarobki w polskim marketingu wynoszą średnio od 5700 zł do nawet 20 000 zł. Dokładne kwoty wynagrodzeń we wszystkich tych profesjach uzależnione są oczywiście od stanowiska oraz lokalizacji - w miastach takich jak Warszawa czy Poznań są one nawet o kilkadziesiąt procent wyższe.

W każdej firmie funkcjonuje kilka działów, które posiadają jasno określone kompetencje. Aby strategia założona przez władze spółki była realizowana w sposób prawidłowy, wszystkie komórki organizacji muszą działać w harmonijny sposób.

Jest to system naczyń połączonych, który musi być stale nadzorowany. Jedna z najważniejszych komórek to dział marketingu. Bez niego nawet najlepszy produkt może ponieść sromotną porażkę na nasyconym rynku.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Czym jest dział marketingu?

Dział marketingu jest to wyodrębniona jednostka organizacyjna w danym przedsiębiorstwie, w której może pracować nawet kilkadziesiąt osób. Do głównych zadań tego działu należy kreowanie wizerunku marki, promowanie oferty przedsiębiorstwa przy użyciu dostępnych narzędzi e-marketingowych oraz tworzenie strategii budowania długofalowych relacji z klientami.

Czytaj też: Praca w marketingu nie dla każdego. Jakie kompetencje są niezbędne?

Dział marketingu można określać w różnorodny sposób w zależności od tego, jaki jest zakres jego kompetencji. Specjaliści wyróżniają cztery podstawowe rodzaje: strategiczny i usługowy, zintegrowany, czyli oferujący pełen zakres usług; taki, który posiada ograniczoną rolę w przedsiębiorstwie oraz realizujący zadania z zakresu sprzedaży.

Najważniejsze zadania działu marketingu

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

Słowa kluczowe

Więcej

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Praca w marketingu: Na czym polega i jakie są zarobki?

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
REKLAMA

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA