PARTNER PORTALU partner portalu

Praca w marketingu: Na czym polega i jakie są zarobki?

Dział marketingu to jedna z najważniejszych komórek w firmie. Bez niego nawet najlepszy produkt może ponieść sromotną porażkę. Utrzymywanie w firmie takiego działu jest bardzo kosztowne, a znalezienie doświadczonych fachowców jest trudnym zadaniem. Zarobki w polskim marketingu wynoszą średnio od 5700 zł do nawet 20 000 zł. Dokładne stawki zależą od rodzaju stanowiska oraz wykonywanej pracy.

REKLAMA


Puls HR Puls HR

Praca w marketingu: Na czym polega i jakie są zarobki?

  • Osoby pracujące w dziale marketingu tworzą strategię, której głównym celem jest wspieranie sprzedaży. Specjaliści z marketingu kreują również pozytywny wizerunek firmy oraz podejmują działania mająca na celu umocnienie jej pozycji na rynku oraz pogłębienie relacji z klientami i partnerami biznesowymi.
  • W chwili obecnej rynek marketingu online rozwija się w bardzo szybkim tempie. Jednocześnie wzrasta liczba profesji związanych z marketingiem online.
  • Jak wskazuje Raport Płacowy 2019 Goldman Recruitment, zarobki w polskim marketingu wynoszą średnio od 5700 zł do nawet 20 000 zł. Dokładne kwoty wynagrodzeń we wszystkich tych profesjach uzależnione są oczywiście od stanowiska oraz lokalizacji - w miastach takich jak Warszawa czy Poznań są one nawet o kilkadziesiąt procent wyższe.

W każdej firmie funkcjonuje kilka działów, które posiadają jasno określone kompetencje. Aby strategia założona przez władze spółki była realizowana w sposób prawidłowy, wszystkie komórki organizacji muszą działać w harmonijny sposób.

Jest to system naczyń połączonych, który musi być stale nadzorowany. Jedna z najważniejszych komórek to dział marketingu. Bez niego nawet najlepszy produkt może ponieść sromotną porażkę na nasyconym rynku.

Czym jest dział marketingu?

Dział marketingu jest to wyodrębniona jednostka organizacyjna w danym przedsiębiorstwie, w której może pracować nawet kilkadziesiąt osób. Do głównych zadań tego działu należy kreowanie wizerunku marki, promowanie oferty przedsiębiorstwa przy użyciu dostępnych narzędzi e-marketingowych oraz tworzenie strategii budowania długofalowych relacji z klientami.

Czytaj też: Praca w marketingu nie dla każdego. Jakie kompetencje są niezbędne?

Dział marketingu można określać w różnorodny sposób w zależności od tego, jaki jest zakres jego kompetencji. Specjaliści wyróżniają cztery podstawowe rodzaje: strategiczny i usługowy, zintegrowany, czyli oferujący pełen zakres usług; taki, który posiada ograniczoną rolę w przedsiębiorstwie oraz realizujący zadania z zakresu sprzedaży.

Najważniejsze zadania działu marketingu

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.