Trwa rejestracja uczestników na nasz tegoroczny Europejski Kongres Gospodarczy. Zapraszamy! Udział możecie potwierdzić pod
tym linkiem.
Jeśli chodzi o marketing handlowy, to średnie miesięczne wynagrodzenie specjalisty ds. e-commerce wynosi 4729 zł brutto ,a mediana jego wynagrodzeń – 3970 zł brutto. To o 73 zł brutto mniej w porównaniu do wyników wiosennej edycji badania.
Co czwarty spec odpowiedzialny za realizowanie i rozwijanie sprzedaży produktów oraz usług w internecie otrzymuje miesięczne wynagrodzenie nie mniejsze niż 4916 zł brutto, tym samym jednak pensja 25 proc. z nich nie przekracza 3212 zł brutto
Z kolei specjalista ds. marketingu handlowego (odpowiedzialny za poszukiwanie możliwości zwiększenia poziomu sprzedaży przez działania w zakresie dystrybucji i ekspozycji produktów) zarabia średnio 6356 zł brutto miesięcznie. Z kolei mediana jego wynagrodzeń to 5299 zł brutto (wobec 4824 zł brutto wykazywanych w wiosennej edycji raportu).
Co czwarta osoba na tym stanowisku nie dostaje więcej niż 4294 zł brutto na miesiąc, a dla 25 proc. pracowników z tej grupy zarobki są nie mniejsze niż 8395 zł brutto miesięcznie.
Źródło: Advisory Group TEST Human Resources
O 510 zł brutto (w porównaniu do pierwszego półrocza 2016 r.) zmalała mediana kierownika ds. marketingu handlowego i wynosi 9945 zł brutto. Natomiast jego średnia pensja to 10 747 zł brutto.
Wynagrodzenie co czwartego kierownika w tym obszarze nie przekracza 7551 zł brutto na miesiąc, ale dla 25 proc. nie jest niższe od 14 307 zł brutto. Tyle zarabia, a czym się zajmuje? Organizuje i zarządza działaniami w zakresie dystrybucji i ekspozycji towarów oraz strategii cenowych.
Średnie wynagrodzenie miesięczne specjalisty ds. analizy rynku wynosi 6004 zł brutto. Z kolei mediana na tym stanowisku to 5600 zł brutto – o 450 zł brutto więcej niż wiosną 2016 r.
Za przeprowadzanie analiz i badań oraz monitorowanie otoczenia konkurencyjnego i potrzeb klientów 25 proc. specjalistów otrzymuje pensję nie większą niż 4103 zł brutto. Z kolei kolejne 25 proc. dostaje wypłatę nie mniejszą niż 7283 zł brutto.
Źródło: Advisory Group TEST Human Resources.
Kierownicy ds. analizy rynku, którzy są odpowiedzialni za organizowanie i zarządzanie obszarem badań rynku, odnotowali spory spadek wynagrodzenia. Wiosną mediana w ich przypadku wynosiła 12 248 zł brutto miesięcznie, natomiast jesienią zmalała o 2965 zł brutto (wynosi 9283 zł brutto). Z kolei ich średnia miesięczna pensja to 12 817 zł brutto.
Osoby piastujące funkcję specjalisty ds. promocji średnio zarabiają 5564 zł brutto. Natomiast mediana na tym stanowisku wynosi 4971 zł brutto – jest dokładnie taka sama jak w poprzednim półroczu.
Zarobki 25 proc. specjalistów odpowiedzialnych za projektowanie i realizowanie działań promocyjnych firmy w ramach strategii marketingowej nie przekraczają 3780 zł brutto, ale dla kolejnych 25 proc. startują od 6895 zł brutto.
Z kolei specjalista ds. rozwoju działalności, który poszukuje i ocenia nowe możliwości rozwoju dla produktów i usług firmy, zarabia średnio 6689 zł brutto. Mediana wynagrodzeń w jego przypadku to 5474 zł brutto, czyli o 274 zł brutto mniej niż wiosną 2016 r.
25 proc. osób pracujących na tym stanowisku dostaje wypłatę większą niż 6841 zł brutto, ale wynagrodzenie kolejnych 25 proc. nie przekracza 4216 zł brutto.
Źródło: Advisory Group TEST Human Resources.
Odpowiedzialny za analizowanie mechanizmów wyszukiwania oraz implementowanie taktyk marketingowych zwiększających widoczność danej treści oraz zaangażowanie ze strony użytkownika specjalista ds. SEO/SEM zarabia średnio 6002 zł brutto. Z kolei mediana jego wynagrodzeń to 6050 zł brutto - tyle samo wynosiła wiosną 2016 r.
Średnie miesięczne wynagrodzenie specjalisty zawartości stron www wynosi 5456 zł brutto. Osoba zatrudniona na tym stanowisku jest odpowiedzialna za treść, wygląd i funkcjonalność strony internetowej. Mediana jej wynagrodzeń to 4147 zł brutto – to o 353 zł brutto więcej niż wiosną 2016 r.
Zarobki co czwartego specjalisty w tym obszarze nie przekraczają kwoty 3058 zł brutto miesięcznie, ale także dla 25 proc. nie zatrzymują się na 7290 zł brutto.
Asystent ds. marketingu, który jest odpowiedzialny za czynności administracyjne w zakresie marketingu handlowego, otrzymuje 3228 zł brutto miesięcznie. Mediana w jego przypadku to 3138 zł brutto (wobec 2976 zł brutto wykazywanych w wiosennej edycji raportu).
25 proc. asystentów zarabia jednak nie więcej niż 2756 zł brutto, a zarobki kolejnych 25 proc. nie schodzą poniżej 3494 zł brutto.
Tymczasem wynagrodzenie specjalisty ds. marketingu, który zajmuje się realizowaniem zadań wynikających z przyjętej strategii marketingowej, wynosi średnio 5075 zł brutto na miesiąc. Mediana jego wynagrodzeń to 4643 zł brutto (wobec 4625 zł brutto wykazywanych w wiosennej edycji raportu).
Dla co czwartej osoby na tym stanowisku zarobki miesięczne zaczynają się od 5664 zł brutto. Jednak 25 proc. musi się liczyć z tym, że nie otrzyma więcej niż 3937 zł brutto za miesiąc pracy.
Źródło: Advisory Group TEST Human Resources.
Ponad dwa razy więcej od asystenta dostaje miesięcznie lider zespołu ds. marketingu - jego średnia to 7556 zł brutto. Z kolei mediana wynosi 7620 zł brutto – to o 234 zł mniej niż wiosną 2016 r.
Wypłata co czwartego lidera nie spada poniżej 8380 zł brutto, a jedna czwarta z nich musi zadowolić się pensją nie wyższą niż 6 tys. zł brutto.
Kierownik ds. marketingu, który zajmuje się wdrażaniem strategii marketingowej i zarządzaniem działaniami podległych zespołów, odnotował spadek wynagrodzenia (o 60 zł brutto w porównaniu do pierwszego półrocza 2016 r.). Mediana w jego przypadku wynosi 9060 zł brutto. Natomiast średnia miesięczna płaca to 10 770 zł brutto.
Co czwarty kierownik otrzymuje miesięczne wynagrodzenie nie mniejsze niż 13 817 zł brutto, a 25 proc. kierowników dostaje pensję nieprzekraczającą 6885 zł brutto.
Źródło: Advisory Group TEST Human Resources.
Najwięcej w całym dziale zarabia tradycyjnie dyrektor marketingu. Mediana jego wynagrodzeń jest większa o 978 zł brutto w porównaniu z wiosną 2016 r. i wynosi 22 918 zł brutto. Z kolei jego średnia miesięczna pensja to 22 931 zł brutto.
Co czwarty dyrektor nie otrzymuje jednak więcej niż 17 191 zł brutto miesięcznie, przy czym pensje 25 proc. z nich zaczynają się dopiero na poziomie 27 390 zł brutto.
Co ciekawe, jeśli dyrektor marketingu dodatkowo zasiada w zarządzie spółki i ma wpływ na strategię całej firmy, mediana jego zarobków spada w dół – wynosi 19 924 zł brutto (wobec 19 tys. zł brutto wykazywanych w wiosennej edycji raportu).
Dla co czwartej osoby na tym stanowisku pensje przekraczają 28 981 zł brutto, jednak kolejne 25 proc. nie może liczyć na więcej niż 16 875 zł brutto. Średnia miesięczna pensja na tym stanowisku wynosi natomiast 21 769 zł brutto.
*Dane zostały przekazane bezpośrednio przez działy personalne z 533 przedsiębiorstw. Listę firm można pobrać poniżej.
Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

KOMENTARZE (0)