PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Praca w marketingu: Ile zarabia się w działach marketingu, promocji i analizy rynku?

Sprawdźcie, ile zarabiają pracownicy marketingu. Oto wyniki badania "Jesień 2017" przeprowadzonego przez Advisory Group TEST Human Resources.

Praca w marketingu: Ile zarabia się w działach marketingu, promocji i analizy rynku?
11 811 zł brutto – to mediana wynagrodzeń kierownika ds marketingu handlowego, czyli o 400 zł brutto więcej niż w pierwszym półroczu 2017 r. (Fot. Shutterstock)
REKLAMA

Jak wynika z raportu płacowego AG Test HR „Jesień 2017", średnie wynagrodzenie miesięczne specjalisty ds. analizy rynku wynosi 7062 zł brutto. Z kolei mediana na tym stanowisku to 7237 zł brutto – o 737 zł brutto więcej niż wiosną tego samego roku.

Za przeprowadzanie analiz i badań oraz monitorowanie otoczenia konkurencyjnego i potrzeb klientów 25 proc. specjalistów otrzymuje pensję nie większą niż 5995 zł brutto. Z kolei kolejne 25 proc. osób dostaje wypłatę nie mniejszą niż 7900 zł brutto.

Także kierownicy ds. analizy rynku otrzymali podwyżki. Wiosną mediana ich wynagrodzeń wynosiła 15 575 zł brutto miesięcznie, natomiast jesienią wzrosła o 853 zł brutto i wynosi 16 428 zł zł brutto.

25 proc. osób odpowiedzialnych za organizowanie i zarządzanie obszarem badań rynku otrzymuje jednak pensję nie wyższą niż 12 177 zł brutto, a kolejne 25 proc. dostaje nie mniej niż 22 811 zł brutto. Natomiast średnie miesięczne zarobki na tym stanowisku to 17 567 zł brutto.

Zarobki zespołu ds. marketingu handlowego

Mediana wynagrodzeń asystenta ds. marketingu handlowego (odpowiedzialnego za czynności administracyjne w zakresie marketingu handlowego) to 3056 zł brutto (wobec 3017 zł brutto wykazywanych w wiosennej edycji raportu). Natomiast jego średnia miesięczna pensja to 3142 zł brutto.

Co czwarta osoba na tym stanowisku nie dostaje więcej niż 2979 zł brutto na miesiąc, a dla 25 proc. pracowników z tej grupy zarobki nie są mniejsze niż 3489 zł brutto miesięcznie.

Więcej zarabia specjalista z tego działu. Jego średnie miesięczne wynagrodzenie wynosi 5870 zł brutto, a mediana – 5288 zł brutto (wobec 5744 zł brutto wykazywanych w wiosennej edycji raportu).

Co czwarta osoba odpowiedzialna za poszukiwanie możliwości zwiększenia poziomu sprzedaży przez działania w zakresie dystrybucji i ekspozycji produktów nie dostaje więcej niż 4568 zł brutto na miesiąc, a dla 25 proc. pracowników z tej grupy zarobki nie są mniejsze niż 6680 zł brutto miesięcznie.

Lider zespołu ds. marketingu handlowego zarabia średnio 11 612 zł miesięcznie, natomiast mediana jego wynagrodzeń to 10 777 zł brutto. To aż o 2381 zł brutto więcej niż wiosną 2017 r. Do jego obowiązków należy administrowanie działaniami w zakresie dystrybucji i ekspozycji towarów oraz strategii cenowych.

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Praca w marketingu: Ile zarabia się w działach marketingu, promocji i analizy rynku?

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.