PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Polacy wśród największych pesymistów. Przyszłość finansową widzą w czarnych barwach

  • Autor: PAP/AH
  • 21 lip 2022 16:27

Prawie połowa konsumentów w Polsce obawia się, że nie uda im się uregulować najbliższych płatności. Tylko 36 proc. spodziewa się, że w najbliższych latach ich sytuacja finansowa się polepszy, podczas gdy średnia światowa takich odpowiedzi wyniosła 46 proc. - poinformował w czwartek Deloitte.

Polacy wśród największych pesymistów. Przyszłość finansową widzą w czarnych barwach
Wydaje się, że Polacy oswoili najpoważniejsze obawy dotyczące wpływu wojny w Ukrainie na ich codzienne życie, ale nie mają złudzeń co do swoich finansów fot. pixabay
REKLAMA
  • Średnio 77 proc. respondentów badania Deloitte z krajów objętych badaniem obawia się inflacji. Polaków w tym gronie jest wyjątkowo dużo.
  • Niemal połowa - 46 proc. ankietowanych na świecie przewiduje, że ich osobista sytuacja finansowa ulegnie poprawie w ciągu najbliższych trzech lat.
  • Polscy respondenci wypadają bardziej pesymistycznie, bo tylko 36 proc. z nich spodziewa się pozytywnej zmiany w zakresie własnych finansów i jest to spadek o 2 p.p. względem poprzedniej edycji badania.

"Wydaje się, że Polacy oswoili najpoważniejsze obawy dotyczące wpływu wojny w Ukrainie na ich codzienne życie" - wskazała firma Deloitte w informacji o wynikach sondażu Global State of the Consumer Tracker, który bada m.in. nastroje i plany konsumenckie.

"Choć nadal utrzymuje się powszechne zaniepokojenie konsekwencjami wojny, o kolejne 3 p.p. spadł odsetek oceniających je jako bardzo poważne, a za umiarkowane uważa je już tylko co piąty ankietowany" - dodał Deloitte.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Jak przekazali eksperci firmy, to kolejna edycja badania, w której za najpoważniejszy powód do niepokoju ankietowani uznają zagadnienia finansowe, choć odsetek takich odpowiedzi spadł z 63 do 60 proc.

"Jednocześnie wskazania dotyczące kwestii politycznych zmalały aż o 12 p.p., do 41 proc., a te mówiące o wymiarze społecznym do 32 proc. (o 6 p.p). Co ciekawe, sfera niepewności przesunęła się w stronę spraw osobistych i rodzinnych, które w tym kontekście wymienia już 41 proc. (o 2 p.p. więcej). Podobnie wzrosły wskazania dotyczące zatrudnienia (do 27 proc.) oraz innych zagadnień zdrowotnych (do 32 proc.)" - wymienił Deloitte.

Zdaniem cytowanego w informacji Bartosza Bobczyńskiego z Deloitte "rosnące ceny jak i ogólna sytuacja ekonomiczna wpływają dziś w największym stopniu na nastroje konsumenckie". "Ponad 60 proc. z nich (badanych - PAP) uważa, że firmy wykorzystują kontekst inflacji do zwiększania swoje marży i zysków" - dodał.

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

Słowa kluczowe

Więcej

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Polacy wśród największych pesymistów. Przyszłość finansową widzą w czarnych barwach

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
REKLAMA

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA