Jak kształtują się wynagrodzenia w administracji na specjalistycznych i kierowniczych stanowiskach? Oto wyniki najnowszego raportu płacowego "Jesień 2016" przeprowadzonego przez Advisory Group TEST Human Resources. Analiza najnowszych stawek pokazuje, że firmy coraz bardziej doceniają porządek, sprawną administrację i koordynację pracy.
- Justyna Koc
- •18 kwi 2017 16:46

Jak wynika z najnowszego raportu płacowego AG Test HR, podwyżkę w wysokości 268 zł brutto otrzymał specjalista ds. administracyjnych, który zajmuje się realizowaniem wyznaczonych zadań administracyjnych. Mediana jego wynagrodzeń wynosi 4376 zł brutto. Natomiast średnia miesięczna płaca w jego przypadku to 4674 zł brutto.
Dla 25 proc. specjalistów ds. administracyjnych wynagrodzenie kończy się na 3478 zł brutto, ale dla co czwartej osoby pensja zaczyna się dopiero na poziomie 5581 zł brutto.

O 135 zł brutto wzrosła (w porównaniu z wiosennymi wynikami badania) mediana wynagrodzeń lidera zespołu ds. administracji i wynosi 6105 zł brutto. Z kolei średnia miesięczna pensja na tym stanowisku to 6973 zł brutto.
Co czwarta osoba odpowiadająca za organizację prac zespołu ds. administracji w firmie otrzymuje pensję nie mniejszą niż 8568 zł brutto miesięcznie, a wynagrodzenie 25 proc. z nich nie przekracza 5037 zł brutto.
Mediana wynagrodzeń kierowników ds. administracji wynosi 8949 zł brutto miesięcznie, podczas gdy w wiosennym raporcie płacowym była to wyższa kwota i wynosiła 8998 zł brutto. Natomiast średnia pensja kierownika to 9092 zł brutto.
Co czwarty kierownik odpowiedzialny za organizację i zarządzanie administracją w firmie, otrzymuje wynagrodzenie nie mniejsze niż 11 359 zł brutto, a zarobki 25 proc. z nich nie przekraczają 6295 zł brutto.
Kierownik planuje, kieruje i koordynuje procesy administracyjne firmy, takie jak dokumentowanie, komunikacja, organizowanie działań pracowników. Do jego głównych obowiązków należy, m.in.: zarządzanie i nadzorowanie administracją firmy, prowadzenie biura (sekretariat, HR, marketing), tworzenie procedur podnoszących jakość w firmie, przygotowywanie materiałów promocyjnych.



KOMENTARZE (0)