PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu

Nie tylko pensja motywuje pracownika. Co jeszcze?

Prywatna opieka stomatologiczna, karty sportowe i kursy językowe – oto najpopularniejsze wśród pracowników świadczenia pozapłacowe. Które z nich najbardziej motywują do pracy?

Nie tylko pensja motywuje pracownika. Co jeszcze?
Adobe Stock
REKLAMA
Jak wynika z raportu Grafton Recruitment "Raport: Świadczenia Pozapłacowe 2014 - oczekiwania a rzeczywistość", dodatkowe świadczenia motywują 41 proc. przebadanych pracowników (5. miejsce w zestawieniu) do wyboru lub zmiany miejsca pracy (niezmiennie na pierwszym miejscu jest wynagrodzenie - ok. 95 proc. ankietowanych). Najbardziej zainteresowane benefitami są osoby z sektora prawniczego, finansów i księgowości, kadr oraz sprzedaży i obsługi klienta.

Wśród mężczyzn najważniejszy jest dostęp do nowych technologii (aplikacje i urządzenia mobilne w pracy). Tak zadeklarował co trzeci ankietowany. Kobiety częściej wybierają karnety na basen i siłownię, kursy doszkalające, czy bilety do kina lub teatru (47 proc.).

Wspólnym mianownikiem jest to, że obie grupy najbardziej zainteresowane są dodatkowymi świadczeniami medycznymi.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

– Chodzi o dofinansowanie rozszerzonej, prywatnej pomocy medycznej nie tylko dla pracownika, ale również dla jego najbliższej rodziny – wyjaśnia Paulina Kosin z Grafton Recruitment.

Kolejne świadczenie pozapłacowe, które najbardziej motywuje do pracy to karty sportowe. Zainteresowanie karnetami do ośrodków treningowych i klubów wskazało 42 proc. ankietowanych (według badań Antal International „Najbardziej pożądani pracodawcy 2012" było to wówczas ok. 36 proc. pracowników). Rośnie także zainteresowanie kursami językowymi oferowanymi przez pracodawców (34 proc.).

Jak na potrzeby pozapłacowe reagują firmy? Według tegorocznych badań ARC Rynek i Opinia „Potencjał rynku świadczeń pozapłacowych" pracodawcy na polskim rynku oferują średnio 4,8 różnego rodzaju świadczeń pozapłacowych. W tym celu rocznie na pracownika przeznaczają 726 zł. Jest to o 17 zł więcej niż przed rokiem.

– Z badań wynika, że do najpopularniejszych świadczeń niegotówkowych oferowanych w firmach należą dodatkowe szkolenia i kursy językowe, takiej odpowiedzi udzieliło 40 proc. przebadanych firm, popularnością cieszą się również bilety na imprezy kulturalne - 28 proc. wskazań i rozwiązania sportowo-rekreacyjne (17 proc.) – wylicza Magdalena Słomczewska-Klimiuk, kierownik Kategorii Motywacja Pracowników Sodexo Benefits and Rewards Services, na której zlecenie powstało badanie ARC Rynek i Opinia.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (1)

Do artykułu: Nie tylko pensja motywuje pracownika. Co jeszcze?

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • piotrek 2014-06-30 23:11:43

    Jeśli chodzi o te technologie to coś w tym jest, odkąd mamy memindera (system szkoleń) to tylko widzę, jak wszyscy tam coś klikają ;) a szef od czasu do czau test zrobi a to wiadomo, że też motywuje ;)

REKLAMA

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA