PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Młodzi pracownicy są bardziej wymagający. Oto czego oczekują

Wyniki badania „Benefity pozapłacowe” dla młodych osób w wieku 18-24 lat, które dopiero planują życie zawodowe lub niedawno je zaczęły, wyraźnie wskazują, że bardziej przywiązują one wagę do wszelkich motywatorów pozapłacowych niż starsi pracownicy. O ile przyjazna atmosfera w pracy, dogodna lokalizacja czy stabilność zatrudnienia jest niemal tak samo istotna dla wszystkich grup wiekowych, o tyle wskazania młodych przy jedenastu z siedemnastu motywatorów są, czasami znacząco, wyższe.

  • Bartosz Dyląg
    bad
  • 19 kwi 2018 16:25
Młodzi pracownicy są bardziej wymagający. Oto czego oczekują
Młodzi bardziej przywiązują one wagę do wszelkich motywatorów pozapłacowych niż starsi pracownicy. Fot. pixabay
REKLAMA
  • Osoby młode, wchodzące dopiero na rynek pracy, mają wyższe oczekiwania wobec pracodawcy niż ich starsi koledzy.
  • Nie tylko liczą na wysoki komfort pracy dzięki dobrej atmosferze czy  dogodnej lokalizacji, lecz również bardziej od starszego pokolenia są zainteresowane wszelkimi motywatorami pozapłacowymi.
  • Nie tylko chętnie przyjmą karnet na siłownię czy na lunch, lecz częściej niż starsi pracownicy sprawdzą, czy pracodawca ma wysoką pozycję w danej branży i jaki jest jego wizerunek – wynika z badania „Benefity pozapłacowe” ARC Rynek i Opinia.

 

Aż cztery z pięciu najważniejszych motywatorów pozapłacowych wskazywanych przez najmłodsze osoby dotyczą komfortu pracy. Przyjazna atmosfera (70 proc.), dogodny dojazd (68 proc.), stabilność zatrudnienia (62 proc.) czy rodzaj umowy (60 proc.) to zdecydowanie najczęściej wskazywane pożądane wartości.

Czytaj też: Sondaż: o pracę bardzo łatwo. Ale niekoniecznie dobrą

Wśród pięciu najistotniejszych motywatorów znalazła się możliwość awansu (67 proc.), która traci na ważności wraz z wiekiem pracowników. Kolejna grupa wiekowa (25-34 lata) dużo rzadziej wskazywała ten aspekt jak istotny (54 proc.), a spośród najstarszych respondentów tylko 37 proc. uważa awans za motywator. Jeszcze większe różnice – zwłaszcza między najmłodszym a najstarszym pokoleniem – są widoczne w przypadku szkoleń. 56 proc. młodych ludzi uważa szkolenia za ważne, ich nieco młodsi koledzy rzadziej wskazywali tę opcję (42 proc.). Dostęp do najnowszych technologii jest ważny dla co czwartego przedstawiciela najmłodszych pracowników.

Bardzo dużą różnicę widać w postrzeganiu benefitów pozapłacowych: karnet na siłownię (30 proc.) jako pożądany wskazuje dwa razy więcej młodych pracowników (30 proc.) niż nieco starszych (17 proc.) i trzy razy więcej niż najstarszych (9 proc.). Mniejsze różnice między pokoleniami, ale też istotne, widoczne są w przypadku karty na lunch czy karty umożliwiającej korzystanie z wydarzeń kulturalnych. Jedynie w przypadku karty medycznej wszystkie grupy wiekowe cechowały się podobnymi wskazaniami.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Młodzi pracownicy są bardziej wymagający. Oto czego oczekują

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.