Millenialsi pierwszym pokoleniem, które zarobi mniej niż rodzice

• Pokolenie Y może być pierwszym, którego zarobki będą niższe niż zarobki poprzedniej generacji – wynika z raportu Resolution Foundation.
• Polscy millenialsi również odczuwają spowolnienie wzrostu, ale nie aż tak mocno jak brytyjscy.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Millenialsi pierwszym pokoleniem, które zarobi mniej niż rodzice

PODZIEL SIĘ


Autor: Jakub Prokop

21 lip 2016 0:00


Thinktank Resolution Foundation opublikował raport, według którego millenialsi będąc w wieku 20-29 lat, zarobili średnio o 8 tys. funtów (ok. 42 tys. zł) mniej niż przedstawiciele pokolenia X.

Choć mogłoby się wydawać, że to globalny kryzys gospodarczy miał wpływ na obniżenie płac, to w rzeczywistości wzrost zatrzymał się jeszcze przed kryzysem. Fundacja definiuje pokolenie X jako urodzonych w latach 1966-1980, a pokolenie Y – w latach 1980-2000. Zatem najstarsi millennialsi mają w tej chwili 35 lat i zaczęli zarabiać przed 2008 rokiem. Tych, którzy weszli na rynek pracy później, rynek potraktował jeszcze dotkliwiej.

Jeśli wypłaty millenialsów wzrastałyby w podobnym tempie do wypłat iksów, ci pierwsi zarobią w ciągu życia ok. 825 tys. funtów (ok. 4,3 mln zł). To uczyniłoby z nich pierwsze pokolenie z zarobkami niższymi od swoich poprzedników.

– Było dla nas oczywiste, że każde pokolenie radzi sobie lepiej niż poprzednie – zarabia więcej i cieszy się lepszym standardem życia. To podejście załamało się pod wpływem rzeczywistości ostatnich lat – mówi Torsten Bell, dyrektor Resolution Foundation.

Polskie igreki ciągle idą do przodu

Młodzi pracownicy w Polsce nie muszą obawiać się tak bardzo jak ich brytyjscy koledzy – nasz kraj ciągle jest w fazie rozwoju, choć już nie tak szybkiego jak w czasach pokolenia X.

– Po zmianie ustroju gospodarczego pojawiły się bardzo szerokie możliwości awansu społecznego. Otwierający się rynek dał młodym ludziom olbrzymie szanse. Zdarzały się sytuacje nawet kilkunastokrotnej poprawy jakości życia w stosunku do pokolenia swoich rodziców. Obecnie mamy do czynienia ze stabilizacją. Młodzi wciąż poprawiają swoją sytuację życiową względem pokolenia X, jednak już nie w tak zawrotnym tempie – komentuje Agnieszka Wójcik, menedżer badań rynkowych w Antal.

Agnieszka Wójcik, menedżer badań rynkowych w Antal (Fot.: LinkedIn) Agnieszka Wójcik, menedżer badań rynkowych w Antal (Fot.: LinkedIn)
CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.