PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Luka płacowa w świecie influencerów

Firmy coraz częściej sięgają w kampaniach reklamowych po influencerów. To z kolei przekłada się na rosnące wynagrodzenie tego nowego rodzaju specjalistów. Honorarium absolutnej rekordzistki w tej branży, Kendal Jenner, sięgnęło 250 tys. dol. za post! Jednak stawki celebrytki z klanu Kardashianów to ewenement. Realia w świecie influencerów wyglądają zupełnie inaczej. Co więcej, młoda branża już teraz boryka się z problemem luki płacowej.

  • Aleksandra Helbin
    AH
  • 20 maj 2019 19:20
Luka płacowa w świecie influencerów
Honorarium absolutnej rekordzistki w branży influencerów, Kendal Jenner, sięgnęło 250 tys. dol. za post! fot. https://vimeo.com/jonathanemma/wikimedia, licencja CC BY-SA 2.0
REKLAMA

Serwis Quartz.com przytacza wyniki badania firmy Klear, która sprzedaje oprogramowanie dla influencerów. Wynika z niego, że liczba kobiet przewyższa znacznie liczbę mężczyzn w tym zawodzie. Ponad 75 proc. czynnych w branży osób to właśnie influencerki.

Mimo feminizacji tego środowiska nie ustrzegło się ono od nierówności płacowych. Według danych Klear kobiety zarabiają znacznie mniej niż ich męscy odpowiednicy.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Międzynarodowe badanie przeprowadzone wśród ponad 2500 osób wywierających wpływ w takich serwisach jak Instagram, YouTube czy Facebook wykazało, że stawki dla kobiet wynoszą średnio 351 dolarów za posta, czyli 23 proc. mniej niż 459 dolarów wypłacanych mężczyznom.

Serwis Quartz.com wskazuje, że wyjaśnieniem takich rozbieżności może być po prostu większa konkurencja wśród kobiet, co wpływa na poziom stawek. Mężczyźni, jako stosunkowo rzadki zasób, mogą naliczać więcej.

Ogólnie w całej branży influencerów stawki są bardzo zróżnicowane. Influencer z grupą od 500 do 5 tys. followersów może liczyć na stawki od 43 dolarów za post w serwisie Instagram do 315 dolarów za film na YouTube. Najwyższe stawki sięgają nawet 3,8 tys. dolarów za film, ale to już wynagrodzenia zastrzeżone dla grona influencerów - celebrytów.

Czytaj także: Siła influencerów będzie rosła

W tym miejscu jednak serwis zwraca uwagę, że analizowanie tych stawek jest o tyle trudne, że influence marketing jest wciąż młodą branżą. Nie ma wciąż ustalonych stawek czy widełek płacowych. To samo w sobie może być niekorzystne dla kobiet, które słabiej od mężczyzn negocjują wynagrodzenia, przyczyniając się powstania luki płacowej.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

Słowa kluczowe

Więcej

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Luka płacowa w świecie influencerów

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.