- dlahandlu.pl
- •21 gru 2022 17:54
By obsłużyć szczyt świątecznej gorączki zakupowej, sieci handlowe na wszelkie sposoby wabią pracowników. Bony świąteczne, benefity, podwyżki wynagrodzenia od Nowego Roku - tak chcą przeciwdziałać brakom kadrowym.

Walka o pracowników handlu przybiera na sile. W sumie w branży w naszym kraju zatrudnionych jest około 1,5 – 2 mln osób, co czyni ten sektor największym pracodawcą w Polsce. Jednak taka armia pracowników nie chroni sieci handlowych przed brakami kadrowymi.
Jak wynika z danych zgromadzonych przez organizacje związkowe zrzeszone w Krajowej Sekcji Handlu NSZZ „Solidarność”, poziom zatrudnienia w sklepach poszczególnych sieci handlowych zmalał w ciągu ostatniego roku o 10 lub nawet 15 proc. W dobie szalejącej inflacji, oczekiwania kandydatów rosną.
Propozycje sieci handlowych analizuje serwis dlahandlu.pl
Od 1 stycznia 2023 roku, minimalna kwota wynagrodzenia wyniesie 3490 zł brutto miesięcznie, co oznacza wzrost o 480 zł. Płaca minimalna zostanie podniesiona dwa razy. Pierwszy raz 1 stycznia, drugi - 1 lipca (3 600 zł brutto).
- Informacja o wysokości wzrostu płacy minimalnej dla pracowników zatrudnionych na umowę o pracę spowodowała zaniepokojenie wśród pracodawców. Wynika to między innymi z tego, że to kolejna podwyżka z którą firmy będą musiały zmierzyć się w przyszłym roku. Sytuację dodatkowo utrudnia fakt, że wiele organizacji musi skonfrontować swoją ofertę pracy z lokalnym niskim poziomem bezrobocia, które szczególnie wpływa na osoby pracujące w branży handlowej. Od lat obserwujemy wysoką wrażliwość pracowników sektora handlu na występujące lokalnie różnice w wynagrodzeniach. Pracodawcy, chcąc uniknąć odpływu doświadczonych pracowników rozpoczęli już proces podnoszenia wynagrodzeń - mówił w rozmowie z dlahandlu.pl Bogdan Grabczyk, ekspert rynku pracy Manpower.
Ile płacą Lidl, Biedronka i Aldi? Zobacz więcej w serwisie dlahandlu.pl


KOMENTARZE (1)