- Wprowadzony system wynagradzania obejmujący 13 000 pracowników w 75 sklepach oraz centrali Leroy Merlin Polska nazywa unikatowym.
- - Wdrożyliśmy strategię, która umożliwia reinwestowanie osiągniętych wyników w wynagradzanie pracowników. Jest to możliwe dzięki naszemu systemowi, który składa się z 3 filarów: wynagrodzeń brutto, premii za progresję oraz udziału w wynikach – powiedział Krzysztof Kordulewski, dyrektor generalny Leroy Merlin Polska.
- W styczniu sieć powiększyła się o 2 nowe sklepy w Andrychowie oraz w Kołobrzegu i już zapowiedziane są otwarcia w następnych trzech lokalizacjach - Krakowie, Głogowie oraz Warszawie. Planuje zatrudnić kolejnych kilkaset osób.
Firma Leroy Merlin Polska jest obecna na polskim rynku od 26 lat. Zatrudnia ponad 13 000 pracowników w 75 sklepach oraz centrali. W styczniu br. sieć powiększyła się o 2 nowe sklepy - w Andrychowie oraz w Kołobrzegu. Ale zapowiedziano już otwarcie kolejnych – w Krakowie, Głogowie i Warszawie.
Wdrożyliśmy strategię, która umożliwia reinwestowanie osiągniętych wyników w wynagradzanie pracowników - mówi dyrektor Krzysztof Kordulewski (Fot. Leroy Merlin Polska)
W związku z tym w najbliższych miesiącach planuje zatrudnić ponad 700 nowych osób. Zapewnia, że mogą one liczyć na szeroką ofertę benefitów oraz atrakcyjne wynagrodzenia.
System składający się z trzech filarów
– Chcemy doceniać naszych obecnych jak i przyszłych pracowników za ich codzienny wkład w budowanie i rozwój naszego przedsiębiorstwa oraz jak najlepiej dopasować warunki pracy do standardów rynkowych. W związku z tym wdrożyliśmy strategię ,,Lider Rynku Wynagradzania i Produktywności”, która umożliwia nam reinwestowanie osiągniętych wyników w wynagradzanie naszych pracowników. Jest to możliwe, dzięki naszemu unikatowemu systemowi wynagradzania, który składa się z 3 filarów: wynagrodzeń brutto, premii za progresję oraz udziału w wynikach – powiedział Krzysztof Kordulewski, dyrektor generalny Leroy Merlin Polska.
Dyrektor dodał, że firmie zależy na przyciąganiu do Leroy Merlin pracowników lubiących kontakt z ludźmi, obsługę klienta, mających doświadczenie w branży budowlano-remontowej.
- Takie osoby na pewno doskonale odnajdą się w naszej organizacji, mając gwarancję rozwoju oraz docenienia – stwierdził.
Czytaj też Nowy system wynagradzania w PLL LOT. Związkowcy dogadali się z zarządem.
4400 zł brutto dla kasjera, 5500 zł dla logistyka
Firma zapewnia, że każdy pracownik zna widełki płac dla swojego stanowiska, o czym informuje zresztą także w ogłoszeniach z ofertami pracy. Dlatego już na etapie rekrutacji zainteresowani pracą w Leroy mają wiedzę ile może wynieść ich pensja.
- W zależności od lokalizacji sklepu i stanowiska może to być nawet 4400 zł brutto dla stanowiska Kasjera, 5100 zł brutto dla stanowiska Doradcy Klienta oraz do 5500 zł brutto na stanowisku Logistyka-Magazyniera. Od tego roku, zwiększona została też częstotliwość weryfikacji wynagrodzeń. Każdy pracownik ma aż dwa razy w roku szansę na podwyżkę swojego wynagrodzenia, w zależności od wzrostu kompetencji czy stażu pracy. Szacowany budżet na podwyżki wynagrodzeń w 2022 r. wyniesie około 60 milionów złotych – zapowiada firma.
Premia za progresję i udział w wynikach
Kolejny elementem „unikatowego systemu wynagradzania” jest możliwość uzyskania przez pracowników na wszystkich stanowiskach premii za progresję, czyli dodatkowych środków finansowych, zależnych od osiągniętego przez firmę obrotu. Jest to możliwe co kwartał.
W 2021 r. średni kwartalny poziom premii za progresję wyniósł 16-20 proc., a w bieżącym może wynieść nawet 30 proc. kwartalnego wynagrodzenia. Pójść ma na to ok. 68 mln zł.
Trzeci filar wynagradzania to Udział w Wynikach, czyli podział między pracowników pracujących co najmniej pół roku, części wypracowanego przez przedsiębiorstwo zysku.
- Można go przeznaczyć na akcjonariat pracowniczy, co stanowi stabilną i efektywną formę oszczędzania. Możliwość inwestowania w akcje firmy wyróżnia Leroy Merlin Polska na tle konkurencji i jest docenianym benefitem, z którego korzysta ok. 90 proc. pracowników. Zgodnie z założeniami, w tym roku planowane jest przeznaczenie na powyższy cel ok. 41 mln zł – informuje Leroy Merlin Polska.
Zobacz Górnicy w PGG dostaną podwyżki. Jest porozumienie z zarządem.
Prywatna opieka medyczna, służbowy smartfon i szkolenia zawodowe
Dodaje, że pracownicy mogą liczyć również na szereg innych benefitów jak np. prywatna opieka medyczna, ubezpieczenie na życie, dofinansowanie zajęć sportowych czy służbowy smartfon, który można wykorzystywać do celów prywatnych. Ponadto pracownicy mogą korzystać z licznych kursów i szkoleń oraz przystąpić do programów rozwojowych.
- W 2021 roku firma przeznaczyła na szkolenia ponad 5,5 mln zł, co pozwoliło znacznej liczbie pracowników podnieść swoje kompetencje. W ubiegłym roku została również nawiązana współpraca z platformą eTutor, dzięki której każdy z pracowników, a także ich bliscy mają możliwość nauki języków: angielskiego, niemieckiego oraz hiszpańskiego – wymienia.
Czytaj Pieniądze to nie wszystko. Oto jaki będzie świat benefitów w 2022 roku.
Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

KOMENTARZE (0)