PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu

Koronawirus pogorszył poczucie bezpieczeństwa finansowego. Ale Netflixa sobie nie odmawiamy

  • Katarzyna Domagała-Szymonek
    KDS
  • 4 cze 2020 9:52

58 proc. Polaków ocenia swoją sytuację materialną jako gorszą niż przed pandemią, z czego 11 proc. mówi o znaczącym pogorszeniu.

Koronawirus pogorszył poczucie bezpieczeństwa finansowego. Ale Netflixa sobie nie odmawiamy
Koronawirus negatywnie wpłynął na poczucie naszego bezpieczeństwa finansowego (fot.gabrielle_cc / Pixabay)
REKLAMA
  • Mindshare Polska sprawdził, jak koronawirus wpłynął na naszą sytuację finansową.
  • Okazuje się, że u wielu z nas obniżył poczucie bezpieczeństwa finansowego. 
  • O pogorszeniu mówi aż 58 proc. badanych.

Wyniki badania zrealizowanego przez Mindshare wskazują, że obecnie 58 proc. z nas ocenia swoją sytuację materialną jako gorszą niż przed pandemią, z czego 11 proc. mówi o znaczącym pogorszeniu. Jednocześnie aż 72 proc. badanych obawia się pogorszenia swojej sytuacji materialnej w przyszłości. Aktualnie tylko 26 proc. Polaków uważa, że ich dochody wystarczają na wszystkie wydatki - to mniej o 10 punktów proc. niż przed wybuchem epidemii.

Natomiast o 9 punktów proc. wzrosła liczba osób, które przyznają, że domowe fundusze nie wystarczają im na zaspokojenie nawet najpilniejszych potrzeb, przez co muszą odmawiać sobie wielu rzeczy. Przed epidemią taki problem dotyczył 8 proc. z nas, po wybuchu epidemii aż 17 proc. Jednak pogorszenie sytuacji materialnej gospodarstw domowych dotyczy właściwie wszystkich Polaków bez względu na cechy demograficzne.

Jak podał GUS, liczba bezrobotnych zarejestrowanych w urzędach pracy wyniosła w kwietniu 965,8 tys. wobec 909,4 tys. osób w marcu, zaś stopa bezrobocia w kwietniu wyniosła 5,8 proc. wobec 5,4 proc. w marcu.

Oszczędzamy na zakupach

Z raportu dowiemy się, że w pierwszej kolejności zaczęliśmy szukać oszczędności podczas robienia codziennych zakupów. W sektorze FMCG możemy zaobserwować zwiększone zapotrzebowanie na artykuły będące podstawą codziennych posiłków. Stosunek osób kupujących więcej takich produktów niż przed epidemią do tych, którzy obecnie kupują ich mniej, pokazuje, że największe wzrosty odnotowały produkty do wypieków własnych oraz sypkie, takie jak ryż, mąka, kasze, itp. 

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Koronawirus pogorszył poczucie bezpieczeństwa finansowego. Ale Netflixa sobie nie odmawiamy

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
REKLAMA

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA