PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Koronawirus pogorszył poczucie bezpieczeństwa finansowego. Ale Netflixa sobie nie odmawiamy

58 proc. Polaków ocenia swoją sytuację materialną jako gorszą niż przed pandemią, z czego 11 proc. mówi o znaczącym pogorszeniu.

  • Autor:KDS
  • 4 cze 2020 9:52
Koronawirus pogorszył poczucie bezpieczeństwa finansowego. Ale Netflixa sobie nie odmawiamy
Koronawirus negatywnie wpłynął na poczucie naszego bezpieczeństwa finansowego (fot.gabrielle_cc / Pixabay)
REKLAMA
  • Mindshare Polska sprawdził, jak koronawirus wpłynął na naszą sytuację finansową.
  • Okazuje się, że u wielu z nas obniżył poczucie bezpieczeństwa finansowego. 
  • O pogorszeniu mówi aż 58 proc. badanych.

Wyniki badania zrealizowanego przez Mindshare wskazują, że obecnie 58 proc. z nas ocenia swoją sytuację materialną jako gorszą niż przed pandemią, z czego 11 proc. mówi o znaczącym pogorszeniu. Jednocześnie aż 72 proc. badanych obawia się pogorszenia swojej sytuacji materialnej w przyszłości. Aktualnie tylko 26 proc. Polaków uważa, że ich dochody wystarczają na wszystkie wydatki - to mniej o 10 punktów proc. niż przed wybuchem epidemii.

Natomiast o 9 punktów proc. wzrosła liczba osób, które przyznają, że domowe fundusze nie wystarczają im na zaspokojenie nawet najpilniejszych potrzeb, przez co muszą odmawiać sobie wielu rzeczy. Przed epidemią taki problem dotyczył 8 proc. z nas, po wybuchu epidemii aż 17 proc. Jednak pogorszenie sytuacji materialnej gospodarstw domowych dotyczy właściwie wszystkich Polaków bez względu na cechy demograficzne.

Jak podał GUS, liczba bezrobotnych zarejestrowanych w urzędach pracy wyniosła w kwietniu 965,8 tys. wobec 909,4 tys. osób w marcu, zaś stopa bezrobocia w kwietniu wyniosła 5,8 proc. wobec 5,4 proc. w marcu.

Oszczędzamy na zakupach

Z raportu dowiemy się, że w pierwszej kolejności zaczęliśmy szukać oszczędności podczas robienia codziennych zakupów. W sektorze FMCG możemy zaobserwować zwiększone zapotrzebowanie na artykuły będące podstawą codziennych posiłków. Stosunek osób kupujących więcej takich produktów niż przed epidemią do tych, którzy obecnie kupują ich mniej, pokazuje, że największe wzrosty odnotowały produkty do wypieków własnych oraz sypkie, takie jak ryż, mąka, kasze, itp. 

Natomiast według deklaracji ankietowanych najbardziej zagrożone zmniejszonym popytem są aktualnie tzw. produkty „przyjemnościowe”, jak słodycze i alkohol. Spośród kategorii wybranych do badania największe spadki odnotowały żelki, lody, praliny i cukierki czekoladowe, a także alkohol.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Koronawirus pogorszył poczucie bezpieczeństwa finansowego. Ale Netflixa sobie nie odmawiamy

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.