PARTNER PORTALU partner portalu

Koronawirus a PPK. Przepisy obowiązują, są jednak zmiany

Pandemia koronowirusa mocno uderzyła w wiele firm, szczególnie z sektora MŚP, które są w trakcie wprowadzania Pracowniczych Planów Kapitałowych (PPK). Przedsiębiorstwa te mogą kontynuować proces wdrażania programu zdalnie lub przesunąć terminy na jesień.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Koronawirus a PPK. Przepisy obowiązują, są jednak zmiany

  • Według nowych przepisów umowę o zarządzanie PPK spółki muszą podpisać do 27 października 2020 r., a umowy o prowadzenie PPK – do 10 listopada.
  • Przesunięci w czasie nie jest obligatoryjne. Spółki, które nie chcą zwlekać z wdrożeniem PPK, mogą kontynuować proces. 
  • Program stosunkowo łatwo przenieść do przestrzeni cyfrowej. Zarówno szkolenia, jak i proces zawarcia umów o zarządzanie i prowadzenie PPK można przeprowadzić zdalnie.

Od początku tego roku obowiązkiem wprowadzenia Pracowniczych Planów Kapitałowych objęte zostały małe i średnie przedsiębiorstwa, które zatrudniają między 50 a 249 pracowników. Grupę tę stanowi ok. 20 tys. spółek, zatrudniających łącznie ok. 2 mln pracowników. Przypomnijmy, firmy te najpóźniej do 24 kwietnia 2020 r. miały podpisać umowy o zarządzanie środkami z PPK z wybraną instytucją finansową. Z kolei do 11 maja 2020 roku miały podpisać umowę o prowadzenie PPK. Terminy te jednak zostały wydłużone.

Można zaczekać

Pojawienie się epidemii koronawirusa wpłynęło na sytuację przedsiębiorstw, dlatego firmy z drugiego etapu wdrażania PPK mogą skorzystać z przesunięcia terminów wdrożenia PPK zaproponowanego przez rząd w ramach Tarczy Antykryzysowej. Według nowych przepisów umowę o zarządzanie PPK spółki muszą podpisać do 27 października 2020 r., a umowy o prowadzenie PPK – do 10 listopada.

- W obecnej sytuacji siłą rzeczy PPK nie są w firmach priorytetem, co nie znaczy, że o nich zapomniano. Podmioty, które rozpoczęły wdrażanie PPK, kontynuują ten proces, aby dochować terminów wskazanych w ustawie dotyczących np. osiągnięcia porozumienia z reprezentacją pracowników w sprawie wyboru instytucji finansowej, który minął 24 marca. Było to utrudnione ze względu na wyższą absencję pracowników lub przejście na tryb pracy zdalnej – mówi Katarzyna Chmielak, dyrektor departamentu operacji i rozwoju PPK, PFR TFI.

Wydłużenie terminów ma na celu wsparcie przedsiębiorców w aktualnej sytuacji oraz zapewnienie bezpiecznego przeprowadzenia szkoleń i kampanii dla pracowników. Eksperci uspokajają, że pół roku więcej na wdrożenie PPK to wystarczający czas.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

3 komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

No nie! 2020-05-05 11:55:49

Co to za reklamy? Nikt mądry w tym nie uczestniczy. Ile lat zabierali pieniadze ma ofe i co z tym zrobili. Za 30 lat nie będzie śladu po ppk i po kasie.

iza 2020-04-21 18:58:40

Ten program to bez wątpienia jedno z najlepszych narzędzi do walki z problemem niskich emerytur. Tutaj przy pomocy pracodawcy i państwa, zyskujemy ostatecznie prywatne środki, które zwiększą nasze możliwości na starość.

wiki 2020-04-14 20:18:56

PPK to ciekawe rozwiązanie niskich emerytur, gdzie ludzie mogą odkładać własne dodatkowe środki. Nie będzie to trudne, bo wspomagać nas będzie pracodawca i panstwo.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.