PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Kolejne instytucje finansowe z deklaracjami pracodawców ws. zarządzania PPK

Kolejne instytucje finansowe oferujące prowadzenie i zarządzanie Pracowniczymi Planami Kapitałowymi (PPK) informują o wstępnych deklaracjach podpisanych z pracodawcami, np. AXA czy Aviva przekazały we wtorek o podpisaniu kilkudziesięciu listów intencyjnych.

  • Autor:PAP/bad
  • 3 lip 2019 12:45
Kolejne instytucje finansowe z deklaracjami pracodawców ws. zarządzania PPK
Od poniedziałku, 1 lipca pracodawcy zatrudniający co najmniej 250 osób wchodzą do systemu PPK. Fot. Shutterstock
REKLAMA
  • Zgodnie z prawem, od poniedziałku, 1 lipca pracodawcy zatrudniający co najmniej 250 osób wchodzą do systemu PPK.
  • Co kolejne pół roku - aż do stycznia 2021 r. - system PPK będzie wprowadzany w coraz mniejszych przedsiębiorcach.
  • Do ewidencji PPK prowadzonej przez Polski Fundusz Rozwoju, wpisano już 19 instytucji oferujących prowadzenie i zarządzanie Pracowniczymi Planami Kapitałowymi.

W poniedziałek przedstawiciele PZU poinformowali, że w pierwszych godzinach funkcjonowania Pracowniczych Planów Kapitałowych TFI PZU zawarło kilkadziesiąt umów o zarządzenia PPK. Szef Projektu Emerytura - odpowiedzialny w Grupie PZU za PPK Marcin Żółtek, mówił, że pierwsi pracodawcy, którzy zawarli umowy o zarządzanie, reprezentują branże od budowlanej, przez meblarską, spożywczą, po tekstylną. Oprócz kilkudziesięciu podpisanych umów, kilka razy więcej jest procedowanych - zaznaczył. Żółtek podkreślił, że wielu spośród pracodawców, którzy zawarli umowy, nie było dotąd klientami PZU.

We wtorek AXA Towarzystwo Funduszy Inwestycyjnych przekazało, że podpisano kilkadziesiąt listów intencyjnych i negocjowane są finalne umowy z firmami z sektorów m.in. finansowego, mediów, meblarskiego, produkcyjnego, budowlanego, sprzedaży detalicznej, produkcji żywności, szpitalnego, telekomunikacyjnego, konsultingu, badania opinii publicznej. Także Aviva Investors Poland Towarzystwo Funduszy Inwestycyjnych poinformowała o zawarciu kilkudziesięciu deklaracji ws. PPK; jest w trakcie podpisywania umów.

Instytucjami finansowymi, które mogą oferować zarządzanie środkami gromadzonymi w ramach PPK, są wyłącznie: Fundusz Inwestycyjny, zarządzany przez Towarzystwo Funduszy Inwestycyjnych (TFI); Fundusz Emerytalny, zarządzany przez Powszechne Towarzystwo Emerytalne (PTE) albo Pracownicze Towarzystwo Emerytalne (PrTE); Zakład Ubezpieczeń.

W systemie PPK uczestniczą wyłącznie instytucje finansowe zarządzane przez podmioty wpisane do ewidencji PPK.

Oszczędności emerytalne w ramach PPK tworzone będą wspólnie przez pracowników, pracodawców oraz państwo. Tzw. podstawowe wpłaty do PPK, finansowane przez pracowników i pracodawców wyniosą: 2 proc. wynagrodzenia brutto, które zapłaci pracownik, przy czym osoby zarabiające mniej niż 120 proc. minimalnego wynagrodzenia mogą wnioskować o obniżenie składki do 0,5 proc. Pracodawca ma wpłacać 1,5 proc. wynagrodzenia brutto pracownika.

Dopłata z państwowego Funduszu Pracy wyniesie 20 zł miesięcznie, co w skali roku daje 240 zł. Dodatkowo w pierwszym roku pracownicy otrzymają także tzw. wpłatę powitalną w wysokości 250 zł.

Prezes Polskiego Funduszu Rozwoju Paweł Borys szacuje, że w II półroczu br. PPK powinno utworzyć ok. 2,5 tys. firm.

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Kolejne instytucje finansowe z deklaracjami pracodawców ws. zarządzania PPK

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.