Klient nasz pan. Sprawdź, ile zarabiają pracownicy obsługi klienta

Jak wynika z badania przeprowadzonego przez Advisory Group TEST Human Resources w obszarze obsługi klienta, spośród 12 badanych stanowisk asystent ds. obsługi klienta – średnio zarabia 2828 zł brutto miesięcznie, czyli prawie pięć razy mniej niż dyrektor jego działu.

Autor: Jolanta Miśków 16 paź 2013 7:19

REKLAMA
Zgodnie z wynikami badania dla 25 proc. asystentów wynagrodzenia są jeszcze niższe, ponieważ nie przekraczają 2241 zł brutto miesięcznie. Dla 25 proc. asystentów pensje zaczynają się dopiero od 3173 zł brutto miesięcznie. Średnio jednak, osoby wykonujące czynności administracyjne oraz zajmujące się wsparciem pracowników obszaru w bieżących działaniach mogą liczyć na wynagrodzenie w wysokości 2828 zł brutto. Więcej od asystenta zarabia konsultant telefonicznego centrum obsługi klienta - średnio 3292 zł brutto na miesiąc. Jednak do jego obowiązków należy już telefoniczna obsługa klientów w zakresie udzielania informacji, przyjmowania reklamacji i rozwiązywania problemów. Dla 25 proc. konsultantów call center wynagrodzenia nie schodzą poniżej 3409 zł brutto miesięcznie, a zarobki dla co czwartego pracownika na tym stanowisku nie przekraczają 2700 zł brutto na miesiąc. Praca konsultanta telefonicznego nie należy do łatwych - w swoich codziennych obowiązkach musi się mierzyć również z niezadowolonymi klientami, którzy przychodzą złożyć reklamację. Jest jednak osoba, które zajmuje się tylko i wyłącznie przyjmowaniem i realizacją reklamacji. Czy zatem specjalista ds. reklamacji zarabia więcej od konsultanta telefonicznego? Porównywalnie. Średnie wynagrodzenie miesięczne wynosi tutaj 3291 zł brutto. 25 proc. osób zajmujących się wyłącznie przyjmowaniem i realizacją reklamacji zarabia nie więcej niż 2400 zł brutto miesięcznie, a dla jednej czwartej pensje zaczynają się od 3905 zł brutto. Natomiast administrujący zespołem konsultantów telefonicznego centrum obsługi klienta lider zarabia średnio 4328 zł brutto miesięcznie.

Puls HR Puls HR

Klient nasz pan. Sprawdź, ile zarabiają pracownicy obsługi klienta


REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.