PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Jeszcze niedawno pytaliśmy, co to SEO. Teraz w optymalizacji wyszukiwania zarabia się krocie

Google czy Facebook to dwie firmy, które zmieniły świat. Przyczyniły się też do powstania nowych zawodów, które grupujemy pod akronimem SEO (search engine optimization). Sprawdzamy, jak daleko posunęła się specjalizacja tej pracy i jaka będzie przyszłość SEO-wców.

Jeszcze niedawno pytaliśmy, co to SEO. Teraz w optymalizacji wyszukiwania zarabia się krocie
Zawody związane z SEO, czyli optymalizacją wyszukiwania internetowego, mają przyszłość (fot. archiwum)
REKLAMA
  • Optymalizacja wyszukiwania stała się usługą, którą świadczy się na rzecz firm od kilkunastu lat. Mimo że ta młoda dziedzina towarzyszy nam krótko, już doczekała się poważnej fragmentaryzacji i specjalizacji.
  • To rozdrobnienie widać m.in. w ofertach pracy dla SEO-wców.
  • Najlepsi w SEO zarabiają powyżej średniej krajowej, nawet 6000 zł brutto.
  • Przyszłość zawodów optymalizujących wyszukiwanie wydaje się pewna, bo wielcy gracze internetu nie przestają zmieniać zasad, w oparciu o które pozycjonują wpisy, strony, blogi i inne formaty, jakimi dostarcza się treści i oferty internautom.
  • Tych ostatnich w Polsce przybywa.

 

Dlaczego warto przyglądać się SEO, przekonuje zagraniczny raport amerykańskiej firmy Clutch. To firma analityczna oferująca usługi korporacjom. W jej dokumencie z lipca 2018 r przekonuje się, że istnieją trzy sfery, dzięki którym w sieci można znaleźć swoją niszę i swojego klienta w biznesie.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Pierwsza to media społecznościowe, druga to strona internetowa marki, a trzecia to marketing mailowy. W dwóch pierwszych odgrywa znaczenie SEO, czyli optymalizacja treści i komunikacji, mająca podnosić pozycję strony w wynikach wyszukiwania internetowego (ang. search engine optimization).

O tym, jak wygląda ta młoda i dynamiczna sfera, rozmawiamy z Oktawiuszem Skrzekiem, menedżerem SEO w agencji Innovation Visual. Jego zdaniem już teraz można mówić o dużej fragmentaryzacji usług.

Czytaj też: Grzegorz Święch dla PulsHR.pl o rekrutacji za 10 lat

- Na rynku search marketingu znajduje się wiele usług wyszukiwarkowych, technologii oraz branż i nisz, które wymagają konkretnych specjalizacji - podkreśla nasz rozmówca. - Mimo że pod kątem technicznym cel jest nadal taki sam - być na jedynce wyszukiwania - a wytyczne są w miarę bezpośrednio wyłożone przez największych graczy, to różne są wymagania konkretnych platform. I tak na przykład e-commerce SEO będzie kładło nacisk na nieco inne kwestie niż SEO dla bloga czy witryny lokalnej firmy. W związku z powyższym w ogłoszeniach o pracę widać różne wymagania od kandydatów, a specjalizacje opisuje się już nawet w tytułach ofert pracy (vide E-commerce SEO Specialist).

Fot. Pixabay.com
Fot. Pixabay.com

Specjalizacja zawodów SEO

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (12)

Do artykułu: Jeszcze niedawno pytaliśmy, co to SEO. Teraz w optymalizacji wyszukiwania zarabia się krocie

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • plus 2018-09-13 12:04:23

    polskie paliwowki pokryqwaja wzrost cen benzyny, ale przez amerynakow i arabow idzie wszystko w gore

  • bod 2018-08-29 18:14:03

    lol

  • ja 2018-08-27 14:55:30

    5000 to bierze mój account za pilnowanie innych xD

  • mysz 2018-08-27 14:54:07

    gdybym miała zarabiać 6k brutto to wolałabym iść na etat xD

  • Krzysztof Radzikowski 2018-08-27 14:36:35

    eeeee - kto to pisal i hjaki research robil ? :)

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.