Z badań przeprowadzonych przez portal z ofertami pracy dla branży IT No Fluff Jobs wynika, że blisko 93 proc. polskich pracowników uważa, że podawanie widełek płacowych w ofertach o pracę jest ważną kwestią. No Fluff Jobs podsumowuje kampanię społeczną „Szanuj siebie”, która dotarła już do 3 mln odbiorców i ogłasza, że przeznaczy w sumie 10 mln złotych na wsparcie pracodawców, którzy chcą wprowadzić w swoich firmach transparentną rekrutację.

- Zapoczątkowana we wrześniu przez No Fluff Jobs akcja „Szanuj siebie”, spotkała się w zdecydowanej większości z pozytywnym odzewem zarówno wśród kandydatów, jak i rekruterów.
- - Chcemy na trwałe zmienić standardy rekrutacyjne w kraju i w całej Europie. Osoby kandydujące do pracy zasługują na szczerość, szacunek i otwartość w trakcie procesu rekrutacji - komentuje Tomasz Bujok, CEO No Fluff Jobs.
- Z badania No Fluff Jobs z 2020 roku wynika, że 87 proc. pracujących w IT oczekuje widełek wynagrodzenia w ogłoszeniach, a co trzeci(a) kandydujący(-a) nawet nie odpowie na ofertę, która tej informacji nie ma.
Z badania MASMI Poland przeprowadzonego na zlecenie portalu, wynika, że 77,6 proc. osób ocenia kampanię pozytywnie lub zdecydowanie pozytywnie, 18 proc. nie ma zdania na jej temat, a jedynie 4,4 proc. ankietowanych ma z akcją negatywne skojarzenia. Jednocześnie z tego samego badania wynika, że świadomość dotycząca ważności informacji zwrotnych w procesie rekrutacji wzrosła z 77 proc. do 89 proc.
- Z wielu stron dostaliśmy sygnały, że poruszyliśmy ważny temat, a postulaty kampanii trafiły do serc i umysłów Polek i Polaków - komentuje Tomasz Bujok, CEO No Fluff Jobs. - Chcemy na trwałe zmienić standardy rekrutacyjne w kraju i w całej Europie. Osoby kandydujące do pracy zasługują na szczerość, szacunek i otwartość w trakcie procesu rekrutacji. Warto o tych potrzebach mówić szeroko, by pozytywne praktyki zakorzeniły się na stałe na rynku pracy - dodaje.
Przeczytaj: Jest jedna rzecz, która usprawni rekrutacje. Chciałoby jej 93 proc. Polaków
Na stronie kampanii cały czas zbierane są podpisy pod listem otwartym do Komisji Europejskiej w celu ustanowienia obowiązku publikacji jawnych wynagrodzeń w ofertach pracy. Do tej pory zebrano blisko 13 tys. podpisów.
10 mln złotych wsparcia dla pracodawców na pierwsze ogłoszenia z widełkami
W ramach kontynuacji kampanii No Fluff Jobs postanowił przekazać 10 milionów złotych na transparentną rekrutację w Polsce. Pracodawcy, którzy do tej pory nie zamieszczali ofert pracy z widełkami wynagrodzeń, a którzy szukają specjalistów i specjalistek z branży IT, będą mieli możliwość opublikowania ich za darmo na nofluffjobs.com. Wsparcie pojedynczej firmy będzie miało wartość do 25 tysięcy złotych, a akcja trwać ma do końca 2022 roku.


Słowa kluczowe
- rozmowa kwalifikacyjna
- No Fluff Jobs
- zarobki
- widełki płacowe
- jawność wynagrodzeń
- rekrutacja
- wynagrodzenia
- płace
- pensje
KOMENTARZE (0)