PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Jak podnieść satysfakcję z płac bez podnoszenia wynagrodzeń?

• Realny wzrost wynagrodzeń w Polsce (ok. 3,5 proc.) jest jednym z najwyższych w Europie.
• Pomimo że ponad 80 proc. firm w Polsce opiera wynagrodzenia o medianę rynkową, to zaledwie 1/4 pracowników jest zadowolonych ze swoich zarobków.
• Czy to w ogóle możliwe, aby większość osób w firmie była zadowolona ze swojego wynagrodzenia?

 Jak podnieść satysfakcję z płac bez podnoszenia wynagrodzeń?
Satysfakcja z wynagrodzeń to jeden z czynników budujących zaangażowanie pracowników. (fot. pixabay)
REKLAMA

Niemal 3/4 pracowników byłoby zmotywowanych podwyżką min. 10 proc. Tymczasem koszt podniesienia wynagrodzeń nawet o 5 proc. w 500-osobowej firmie to szacunkowo ok. 1,5 mln zł rocznie. Efekt podwyżki dla motywacji i satysfakcji pracowników jest krótkotrwały – od 1 do 3 miesięcy.

Jednocześnie wynagrodzenia są istotnym czynnikiem wspierającym zaangażowanie pracowników, bez tego nie da się budować satysfakcji, motywacji i wysokich wyników. Co robić, gdy presja na wzrost wynagrodzeń jest wysoka, a podwyżki wcale nie przynoszą długoterminowych efektów?

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Mity o wynagrodzeniach

W wielu organizacjach, pomimo wdrożenia nowoczesnych, spójnych z trendami rynkowymi rozwiązań w zakresie pensji, premii i świadczeń, wśród pracowników krążą mity o niższym od rynkowego wynagrodzeniu lub panują teorie o niesprawiedliwym traktowaniu. Pracownicy...

• nie wierzą, że polityka płacowa firmy jest uczciwa,
• nie rozumieją przyczyn stojących za decyzjami podwyżkowymi,
• nie mają świadomości oferowanych benefitów,
• mają mylne rozumienie stosunku korzyści z dodatkowych świadczeń do kosztów podatkowych, które czasem muszą ponieść,
• nie są świadomi łącznej kwoty całkowitego wynagrodzenia i dodatkowych korzyści.

Satysfakcja z wynagrodzeń a zaangażowanie pracowników

Satysfakcja z wynagrodzeń to jeden z czynników budujących zaangażowanie pracowników. W firmach o najwyższym wskaźniku zaangażowania, aż połowa osób ocenia swoje płace zdecydowanie pozytywnie (wyniki badania firm w programie Aon Najlepsi Pracodawcy - Aon Best Employers). Tymczasem firmy te niekoniecznie płacą pracownikom więcej niż rynek. Zamiast tego inwestują w działania budujące satysfakcję z wynagrodzeń, tj.:

• dzielą się z pracownikami większą liczbą informacji na temat systemu wynagrodzeń i częściej przypominają o wewnętrznych zasadach wynagradzania,
• odpowiednio przygotowują swoich menedżerów do prowadzenia rozmów na temat płac,
• mają strategiczne podejście do budowania satysfakcji z wynagrodzeń.

Komunikacja ma znaczenie

Badania jednoznacznie wskazują, że im chętniej organizacja dzieli się informacjami na tematy związane z polityką wynagradzania, tym bardziej zadowoleni są pracownicy. W praktykach stosowanych przez firmy, w których satysfakcja z wynagrodzeń jest wyższa od średniej w Polsce, widoczne są następujące trendy:

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

Słowa kluczowe

Więcej

KOMENTARZE (1)

Do artykułu: Jak podnieść satysfakcję z płac bez podnoszenia wynagrodzeń?

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • IMHO 2017-01-11 15:29:40

    W Warszawie za mniej niż 4000 złotych na rękę ciężko przeżyć do pierwszego. Mediana wynagrodzeń w Polsce jest bardzo niska w odniesieniu do kosztów.

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.