PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Jak odmówić podwyżki, by nie zniechęcić i nie stracić pracownika

Z przeprowadzonych przez firmę Randstad badań wynika, że w pierwszym półroczu 2021 roku zdecydowana większość pracodawców zamierza utrzymać wynagrodzenia na obecnym poziomie. Pracowników starających się o podwyżkę jednak nie będzie brakowało. Jak odmówić, by nie zniechęcić i nie zachęcić do zmiany pracy?

Jak odmówić podwyżki, by nie zniechęcić i nie stracić pracownika
Wynagrodzenia swoim pracownikom planuje podnieść w pierwszym półroczu 2021 roku 16 proc. firm (fot. Shutterstock)
REKLAMA
  • Kilka dni temu przedstawiliśmy krótki poradnik, jak rozmowa o podwyżkę powinna wyglądać z perspektywy pracownika. Jak się do niej przygotować, jakich argumentów używać, czego pod żadnym pozorem nie robić.
  • Dziś sprawdzamy, jak podczas takiej rozmowy powinien zachować się pracodawca. Szczególnie w momencie, w którym firmy na wzrost wynagrodzenia nie stać. A taka sytuacja to rzeczywistość w większości firm. 
  • Rozmowy o kolejnym szczeblu wynagrodzenia można zdaniem ekspertów porównać do rozmowy kwalifikacyjnej. 

Z przeprowadzonej przez agencję Randstad 42. edycji badania Plany Pracodawców (opublikowanej pod koniec 2020 roku) wynika, że choć na rynku widać wzrost liczby pracodawców, którzy planują podwyżki, to i tak daleko tym zapowiedziom do planów z końca 2019 roku. Wówczas podwyżki planowała co druga firma.

Zobacz: Plany na najbliższe pół roku. Mało zwolnień i mało podwyżek

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Dziś wynagrodzenia swoim pracownikom planuje podnieść w pierwszym półroczu 16 proc. badanych. Zdecydowana większość (76 proc.) przedsiębiorców zamierza utrzymać wynagrodzenie na obecnym poziomie. Odsetek firm planujących zmniejszenie wynagrodzeń wyniósł jedynie 3 proc.

Szczerość to podstawa

Sytuacja jest prostsza, jeśli sytuacja finansowa firmy (i jakość wykonywanej przez pracownika pracy) pozwalają na podwyżkę. W czasach pandemicznego kryzysu wiele firm zamraża jednak procesy wzrostu wynagrodzenia. Co zrobić, gdy przychodzi pracownik z „misją: podwyżka”?

– Przedstawiamy bardzo uczciwie, jaka jest sytuacja finansowa firmy. Jeśli jest zła, to powiedzmy konkretnie, że jeśli tylko skończy się ten słabszy okres, wrócimy do tematu. Powiedzmy, że doceniamy osiągnięcia. Mówimy konkretnie, nie ogólnikowo. Mówimy w imieniu własnym, nie ogółu – wyjaśnia dr Izabela Różańska-Bińczyk z Katedry Zarządzania Zasobami Ludzkimi Uniwersytetu Łódzkiego.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Jak odmówić podwyżki, by nie zniechęcić i nie stracić pracownika

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.