PARTNER PORTALU partner portalu

Informacje o PPK czerpiemy głównie z telewizji

Większość informacji o Pracowniczych Planach Kapitałowych (PPK) osoby zatrudnione czerpią z telewizji - wynika z badania zrealizowanego dla PKO TFI. Drugim źródłem informacji są pracodawcy, a trzecim - koleżanki i koledzy z pracy.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Informacje o PPK czerpiemy głównie z telewizji

  • Niemal połowa badanych (41 proc.) twierdzi, że pracodawca nie przedstawił im zasad funkcjonowania PPK.
  • Jako najskuteczniejszy sposób przekazywania wiedzy na temat PPK respondenci wskazali rozmowę (38 proc. z nich twierdzi, że była całkowicie skuteczna). Na drugim miejscu znalazła się wiadomość w firmowym intranecie (skuteczna według 36 proc.), a na kolejnych miejscach: warsztaty (35 proc.), broszura informacyjna (31 proc.). "Jedynie 2 proc. badanych twierdzi, że nie rozumie założeń programu, ponieważ jego zasady są zbyt skomplikowane" - wskazano.

"Zazwyczaj informowanie o możliwości przystąpienia do programu odbywa się za pomocą broszury informacyjnej (43 proc. przypadków). Nieco rzadziej jest to rozmowa (40 proc.), wiadomość email (28 proc.), plakat (23 proc.), wiadomość w intranecie (22 proc.)" - czytamy w środowym komunikacie PKO TFI. Dodano, że w 16 proc. przypadków są to przeprowadzone dla pracowników warsztaty pozwalające dokładniej zrozumieć działanie programu.

Jako najskuteczniejszy sposób przekazywania wiedzy na temat PPK respondenci wskazali rozmowę (38 proc. z nich twierdzi, że była całkowicie skuteczna). Na drugim miejscu znalazła się wiadomość w firmowym intranecie (skuteczna według 36 proc.), a na kolejnych miejscach: warsztaty (35 proc.), broszura informacyjna (31 proc.). "Jedynie 2 proc. badanych twierdzi, że nie rozumie założeń programu, ponieważ jego zasady są zbyt skomplikowane" - wskazano.

Według badania większość informacji o programie osoby zatrudnione wynoszą z telewizji (38 proc. badanych wskazuje ją jako źródło wiedzy). Na drugim miejscu są pracodawcy (37 proc.). Kolejne źródła to: koleżanki i koledzy z pracy (31 proc.), znajomi i rodzina (29 proc.), portale biznesowe (29 proc.), media społecznościowe (25 proc.). Tradycyjne media: prasa oraz radio znajdują się za połową stawki: (kolejno 18 proc. i 14 proc.).

- Wdrożenie Pracowniczych Planów Kapitałowych jest dużym wyzwaniem szczególnie w dużych organizacjach. Przekazanie każdemu pracownikowi dokładnej informacji o tym, jak funkcjonuje PPK tak, by mógł świadomie podjąć swoją decyzję dotyczącą oszczędzania w PPK może wymagać uruchomienia kilku różnych kanałów przekazywania treści - podkreśla Łukasz Kwiecień wiceprezes PKO TFI. Ocenił, że szczególnie skuteczne są np. "warsztaty czy indywidualne spotkania z przedstawicielami instytucji finansowej".

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

2 komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

magdalena 2020-03-30 17:55:34

Wzorować się na kimś lepszym to dobra strategia, dlatego wprowadzenie ppk na wzór podobnych sprawdzonych systemów, to według mnie jedna z lepszych decyzji. Ludzie mają w ten sposób odpowiednie narzędzie do skutecznego oszczędzania, dzięki temu większe grono zapewni sobie dostateczne oszczędności na przyszłe lata.

tadzik 2020-03-28 17:38:20

PPK to nie jest żadna nowość, ale naśladowanie sprawdzonych rozwiązań nie jest niczym złym. Tym ważniejsze to dla nas, że takie narzędzie do oszczędzania na przyszłość sprawdza się i to nie w jednym kraju. Ważne jest też to, że zebrane środki mogą być dziedziczone.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.