PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Informacje o PPK czerpiemy głównie z telewizji

  • Autor: PAP/KM
  • 8 sty 2020 13:13

Większość informacji o Pracowniczych Planach Kapitałowych (PPK) osoby zatrudnione czerpią z telewizji - wynika z badania zrealizowanego dla PKO TFI. Drugim źródłem informacji są pracodawcy, a trzecim - koleżanki i koledzy z pracy.

Informacje o PPK czerpiemy  głównie z telewizji
Większość informacji o Pracowniczych Planach Kapitałowych osoby zatrudnione czerpią z telewizji (fot. archiwum)
REKLAMA
  • Niemal połowa badanych (41 proc.) twierdzi, że pracodawca nie przedstawił im zasad funkcjonowania PPK.
  • Jako najskuteczniejszy sposób przekazywania wiedzy na temat PPK respondenci wskazali rozmowę (38 proc. z nich twierdzi, że była całkowicie skuteczna). Na drugim miejscu znalazła się wiadomość w firmowym intranecie (skuteczna według 36 proc.), a na kolejnych miejscach: warsztaty (35 proc.), broszura informacyjna (31 proc.). "Jedynie 2 proc. badanych twierdzi, że nie rozumie założeń programu, ponieważ jego zasady są zbyt skomplikowane" - wskazano.

"Zazwyczaj informowanie o możliwości przystąpienia do programu odbywa się za pomocą broszury informacyjnej (43 proc. przypadków). Nieco rzadziej jest to rozmowa (40 proc.), wiadomość email (28 proc.), plakat (23 proc.), wiadomość w intranecie (22 proc.)" - czytamy w środowym komunikacie PKO TFI. Dodano, że w 16 proc. przypadków są to przeprowadzone dla pracowników warsztaty pozwalające dokładniej zrozumieć działanie programu.

Jako najskuteczniejszy sposób przekazywania wiedzy na temat PPK respondenci wskazali rozmowę (38 proc. z nich twierdzi, że była całkowicie skuteczna). Na drugim miejscu znalazła się wiadomość w firmowym intranecie (skuteczna według 36 proc.), a na kolejnych miejscach: warsztaty (35 proc.), broszura informacyjna (31 proc.). "Jedynie 2 proc. badanych twierdzi, że nie rozumie założeń programu, ponieważ jego zasady są zbyt skomplikowane" - wskazano.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Według badania większość informacji o programie osoby zatrudnione wynoszą z telewizji (38 proc. badanych wskazuje ją jako źródło wiedzy). Na drugim miejscu są pracodawcy (37 proc.). Kolejne źródła to: koleżanki i koledzy z pracy (31 proc.), znajomi i rodzina (29 proc.), portale biznesowe (29 proc.), media społecznościowe (25 proc.). Tradycyjne media: prasa oraz radio znajdują się za połową stawki: (kolejno 18 proc. i 14 proc.).

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (2)

Do artykułu: Informacje o PPK czerpiemy głównie z telewizji

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • magdalena 2020-03-30 17:55:34

    Wzorować się na kimś lepszym to dobra strategia, dlatego wprowadzenie ppk na wzór podobnych sprawdzonych systemów, to według mnie jedna z lepszych decyzji. Ludzie mają w ten sposób odpowiednie narzędzie do skutecznego oszczędzania, dzięki temu większe grono zapewni sobie dostateczne oszczędności na przyszłe lata.

  • tadzik 2020-03-28 17:38:20

    PPK to nie jest żadna nowość, ale naśladowanie sprawdzonych rozwiązań nie jest niczym złym. Tym ważniejsze to dla nas, że takie narzędzie do oszczędzania na przyszłość sprawdza się i to nie w jednym kraju. Ważne jest też to, że zebrane środki mogą być dziedziczone.

REKLAMA

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA