Influencerzy zarabiają coraz więcej. Na jakie wynagrodzenia mogą liczyć?

Najnowszy raport firmy marketingowej Izea wskazuje na stały, lawinowy wzrost kwot, jakie firmy płacą influencerom (osobom z dużą widownią na platformach społecznościowych) za sponsorowane filmiki, zdjęcia, posty czy wpisy, często reklamujące produkty poszczególnych spółek. Badanie objęło stawki wynegocjowane w ostatnich pięciu latach.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Influencerzy zarabiają coraz więcej. Na jakie wynagrodzenia mogą liczyć?

  • Tylko od ubiegłego roku średnia cena sponsorowanego zdjęcia na Instagramie wzrosła o ok. 44 proc.
  • Od 2014 r. cena zdjęcia na platformie wzrosła zaś o przeszło tysiąc proc., do ponad 1,6 tys. USD.
  • Firmy chętnie płacą też wyższe sumy za posty na Facebooku lub wideo na YouTube.

Najnowszy raport firmy marketingowej Izea wskazuje na stały, lawinowy wzrost kwot, jakie firmy płacą influencerom (osobom z dużą widownią na platformach społecznościowych) za sponsorowane filmiki, zdjęcia, posty czy wpisy, często reklamujące produkty poszczególnych spółek. Badanie objęło stawki wynegocjowane w ostatnich pięciu latach.

Najdroższą formą reklamy tego typu pozostają materiały na platformie YouTube. W 2014 r. średnia cena sponsorowanego wideo wynosiła 420 USD, a obecnie jest to średnio 6,7 tys. dolarów. To cztery razy więcej niż następna pozycja w zestawieniu opłat.

Średnia cena, jaką internetowi celebryci liczyli sobie za zdjęcie na platformie Instagram w 2014 r. wynosiła ok. 134 dolary, a w bieżącym roku pojedyncza fotografia wiąże się już z wydatkiem rzędu 1642 dolarów. Na tej platformie obserwuje się dynamiczny wzrost cen - w okresie 2018-2019 roku było to ok. 44 proc.

Czytaj też: Siła influencerów będzie rosła

W 2006 roku blogerzy za dedykowany wpis liczyli sobie nieco ponad 7 dolarów, w 2014 r. - ok. 407 USD, a obecnie oczekują średnio 1,4 tys. USD. Proste formy jak sponsorowana aktualizacja statusu na Facebooku czy krótka wiadomość w serwisie Twitter także podrożały. W ostatnich pięciu latach było to wzrosty odpowiednio z 8 do 395 dolarów i z 29 do 422 dolarów.

Szef platformy marketingu społecznego Socialbakers, Yuval Ben-Itzhak, wskazał, że nie oznacza to zmierzchu innych typów reklam. "Marketing cyfrowy jest odpowiednikiem reklamy szeptanej, ale kampanie zawsze opierać się będą na połączeniu go z tradycyjnymi kanałami reklamy" - ocenił ekspert.

W erze, gdzie coraz więcej osób chce stać się internetowymi celebrytami, rynek ten spotyka się ze wzmożonym nadzorem ze strony regulatorów. W ubiegłym miesiącu brytyjska komisja standardów reklamy wskazała, że trzy influencerki "zachowały się nieodpowiedzialnie" publikując sponsorowane zdjęcia reklamujące na Instagramie produkty dietetyczne firm Protein Revolution i Boom Bod. Regulator wskazał m.in., że w jednym z przypadków wygląd talii kobiety został poddany obróbce cyfrowej. Reklamy zostały zdjęte z platform po licznych doniesieniach ze strony internautów.

CZYTAJ DALEJ »

4 Design Days 2020: ikony designu, najwięksi architekci, projektanci, producenci, deweloperzy o inspiracjach i trendach w architekturze i designie. Już 6-9 lutego 2020 r. w Spodku i Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Katowicach. Zarejestruj się!

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.